توصیه هایی برای مراقبت از پوست

به گزارش مجله جهانگیر، مراقبت از پوست دغدغه افراد مختلف به خصوص خانم ها و البته بسیاری از آقایان است. هیچ کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار گردد، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک ها یا خطوط صورتش اضافه شده است. افراد معمولا دوست ندارند سن شان را به یاد بیاورند. اولین چیزی که آنها را می ترساند فکر کردن به پیری صورت است چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به سنین میانسالی ببینند صورت شان از سن واقعی شان مسن تر به نظر می رسد. پس همه ما به نوعی علاقه مند هستیم به هر وسیله ای که شده فرایند پیری پوست را به تعویق بیاندازیم.

توصیه هایی برای مراقبت از پوست

تغذیه سالم در مراقبت از پوست تاثیر بسیاری دارد

سلول های پوست برای این که به خوبی بتوانند کار خود ادامه دهند احتیاج به آب دارند. اگر پیش از این خیلی عادت به نوشیدن مایعات به میزان کافی نداشته اید، اگر حالا خوردن مایعات به میزان کافی را شروع کنید، پوست شما شفاف تر می گردد.

خوردن مقداری زیادی آب حتی می تواند به رفع کردن برخی مسائل پوستی مانند آکنه یاری کند. کمتر کردن مصرف قند و در برخی از مواقع لبنیات نیز می تواند یاری کننده باشد.

در کنار آب، در ادامه به برخی از مواد مغذی که پوست بدن ما برای سالم ماندن به آن ها احتیاج دارد، معرفی می کنیم.

ویتامین E آنتی اکسیدان دارد که از پوست در برابر نور UV، که خورشید یکی از منابع آن است، مراقبت می نماید.

دفعه بعدی که سری به ساحل زدید به جای خرید خوراکی هایی مانند چیپس کمی بادام خام به همراه ببرید تا کمی در برابر خورشید از پوست شما محافظت گردد.

گوجه فرنگی پخته شده و هندوانه لیکوپن دارند که آنتی اکسیدان دیگری است که از شکسته شدن کلاژن ها (چسبی که پوست بدن ما را با کنار هم نگه می دارد) جلوگیری می نماید.

برای وعده بعدی که ماکارانی دارید حتما سس گوجه فرنگی بدون قند بخرید.

کاتچین که در چای سبز پیدا می گردد، ترکیباتی ضد التهاب و سرطان هستند، بنابراین نوشیدن چای سبز را نباید فراموش کنید.

بیوتین که در تخم مرغ، موز، بلغور جو و برنج پیدا می گردد، عضوی از خانواده ویتامین B است و اهمیت زیادی برای رشد ناخن، مو و پوست دارد.

آووکادو و نارگیل چربی سالم دارند که پوست شما را نرم نگه می دارد. چربی های اشباع نشده موجود در آووکادو حتی در برابر مضررات نور خورشید از پوست شما محافظت می نماید.

می توانید از روغن آووکادو و نارگیل برای پخت و پز در دمای بالا بهره ببرید. حتی می توانید به جای استفاده از مرطوب کننده های پوست از این دو میوه بهره ببرید. قطعه ای از یکی از این میوه ها را بر روی بدن یا پوست صورت خود بگذارید تا بعد از یک هفته ببینید تا چه میزان آن بخش از پوست بدن شما نرم می گردد.

لوازم آرایشی بر پوست شما تاثیر گذارند

پارابن و فتالاتس دو نمونه از عناصر مضر و خطرناکی است که در محصولات مراقبت از پوست پیدا می گردد که حتی بر روی توضیحات محصول هم چیزی در ان باره نوشته نمی گردد. این مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب به هورمون های بدن شما گردد که این موضوع حتی ممکن است باعث رشد تومور گردد.

وقتی که کرم ضد آفتاب خریداری می کنید، در پی برند و مارکی باشید که از پابا، آزوبنزن، بنزوفنون و متوکسی سینامات استفاده نکرده باشد، چرا که این مواد سازنده های رادیکال آزاد هستند که کرم ضد آب آفتاب قرار است در برابر این مواد از ما محافظت کند! از برند هایی بهره ببرید که در ساخت آن ها از اکسید روی استفاده شده است.

چالش رهایی از لوازم آرایشی را برای خود شروع کنید
چون که بیشتر لوازم آرایشی مانند کانسیلر ها دارای پارابن و مواد شیمیایی مضر دیگری دارد، کمی به صورت خود استراحت دهید و چالشی را برای خود شروع کنید که در آن دیگر قرار نیست از لوازم آرایشی بهره ببرید! با این کار نه تنها به پوست خود اجازه می دهید کمی تنفس کند بلکه احساس خوب طبیعی زیستن را نیز تجربه خواهید کرد. آرایش شما را زیبا نمی نماید شما خودتان زیبا هستید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1615

به "توصیه هایی برای مراقبت از پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای مراقبت از پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید