تعطیلی مجدد جشنواره ها و اماکن گردشگری به علت کرونا

به گزارش مجله جهانگیر، ادامه فرایند موج دوم شیوع کرونا در کشور موجب شده است تا بار دیگر فعالیت های حوزه گردشگری مانند جشنواره ها، موزه ها و... با تعطیلی اجباری روبرو شوند.

تعطیلی مجدد جشنواره ها و اماکن گردشگری به علت کرونا

به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، فعالیت های حوزه گردشگری در کشور مانند جشنواره ها، موزه ها و... با تعطیلی اجباری روبرو شدند. در این راستا، امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از لغو شدن 24 جشنواره به علت شیوع ویروس کرونا اطلاع داد. طبق اعلام ارجمند، جشنوارهای بزرگی مانند جشنواره ملی آش ایرانی و جشنواره بین المللی اکو ـ جاده ابریشم که هرساله علتی برای حضور و سفر تعداد زیادی از گردشگران به این استان بود، جشنواره های استانی و منطقه ای مانند پنج جشنواره در طارم و جشنوارهای مختلف در شهرستانهای خدابنده، ماهنشان، و ابهر به علت شیوع کرونا و حفاظت از سلامت گردشگران و جامعه میزبان برگزار نشد.

فریدون الله کمک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، نیز خاطرنشان کرد موزه ها و بناهای تاریخی شهر اصفهان به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود و بازگشایی مجدد این موزه ها در هفته آینده منوط به تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود.

بعلاوه علی رفیعی، معاونت گردشگری تهران، در بازدید سرزده از در بازدید سرزده از هتل های سه، چهار و پنج ستاره استان در روز شنبه 18 مردادماه خاطرنشان کرد:

حفظ سلامت مسافران خط قرمزی است که مورد تأکید معاونت گردشگری استان واقع شده است و بازرسان از هیچ گونه تخلفی چشم پوشی نمی نمایند. خوشبختانه، هیچ گونه تخلفی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا مشاهده نشد. بعلاوه، موضوع فعالیت استخر و سونای هتل ها تا اعلام برطرف محدودیت ها، از سوی ستاد ملی کرونا باید به طور کامل برای میهمانان هتل غیر فعال باشد، البته در بازرسی ها هیچ گزارش تخلفی نیز مشاهده نشده است.

طبق گفته های معاون گردشگری تهران، تمام مسافران هتل در هنگام ورود، تب سنجی شده و چمدان و کیف آن ها ضدعفونی می گردد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1776

به "تعطیلی مجدد جشنواره ها و اماکن گردشگری به علت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مجدد جشنواره ها و اماکن گردشگری به علت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید