خبرنگاران افزایش تاسیسات گردشگری از 9 به بیش از 11 هزار

به گزارش مجله جهانگیر، تهران - خبرنگاران - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه از شروع به کار دولت دوازدهم تعداد هتل ها از یک هزارو 98 هتل به هزارو 330، افزایش یافته است، از افزایش تعداد تاسیسات گردشگری از9 هزار 611 به 11 هزار و 791 مورد در این دولت(تدبیر و امید) اطلاع داد.

خبرنگاران افزایش تاسیسات گردشگری از 9 به بیش از 11 هزار

ولی تیموری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، با تشریح دستاوردها ، اقدامات و مجموع فعالیت ها یانجام گرفته در حزوه صنعت گردشگری همگام با دولت دوازدهم(تدبیر و امید)، گفت: تعداد تخت اتاق های اقامتی ها نیز از 279 هزارو 118 عدد 471 هزارو 103 عدد شد، یعنی 69درصد افزایش داشته است.

برطرف تردید گردشگران خارجی در سفربه ایران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین یکی ازمشکلات اصلی گردشگری را ترسیم تصویرغیر واقعی از جمهوری اسلامی ایران از سوی بعضی از کشورها خاطرنشان کرد و اضافه کرد: این چالش بزرگی برای ما بود اما افزایش تعداد گردشگران از چهار میلیون به هشت میلیون در چند سال اخیر نشان برطرف این چالش داشته است.

گردشگری اولویت دولت

تیموری در ادامه سخنان خود با اشاره به پیگیری های فراوان برای اختصاص اعتبارات برای حوزه گردشگری، توضیح داد : اعتبارات کل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجموع کمتر از اعتبارات، دیگر وزارتخانه ها و احتیاج است که با توجه به گستردگی فعالیت این حوزه بودجه مناسب و بیشتر برای آن در نظر گرفته گردد.

وی با اشاره به وقوع بعضی اتفاقات از جمله بحران شیوع کرونا،آن را ضربه بزرگی به صعت گردشگری ایران و دنیا دانست و گفت: این بحران در تاریخ گردشگری دنیا بی سابقه بوده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: کوشش کردیم تمام اتفاقات رصد و نتایج را به مراجع مسئول اعلام کنیم.

به گفته وی، در این راستا به منظور یاری به مشاغلی که از کرونا آسیب دیدند 14 رسته شغلی برای تمهداتی از جمله امهال وام و مالیات معین شد که گردشگری و صنایع دستی نیز جز آنها بودند.

تیموری ادامه داد: در بخش دیگر یاری های دولت وام با سود 12 درصد در اختیار صاحبان این مشاغل نهاده شد.

پرداخت 170میلیارد تومان وام کرونا به صنعت گردشگری

معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی با اعلام این که این وام، کارگشا برای صاحبان مشاغل گردشگری نبود، گفت: تا به امروز فعالان این حوزه درخواست 600 میلیارد تومان وام داشتند که تنها 170 میلیارد آن محقق شده است.

تیموری همچنین با بیان این که استمرار شرایط شیوع کرونا همچنان برای صاحبان مشاغل گردشگری آسیب فروان به همراه دارد، گفت: دولت در نظر دارد بسته کاملا ویژه برای یاری به مشاغل گردشگری در نظر بگیرد که بزودی جزئیات آن اعلام می گردد.

وی گفت: واقعیت این است که صنایع گردشگری تحمل بیش از 8 ماه رکود و تعطیلی را ندارند و باید برای پویایی و استمرار گردشگری فکری کرد.

تاکید بر رعایت شیونامه های بهداشتی موجود در گردشگری

تیموری یادآور شد: شیونامه های بهداشتی موجود در گردشگری و سفرها مد نظر مورد تایید کامل وزارت بهداشت است و هر تور مسافرتی که انجام می گیرد مورد نظارت کامل ناظران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام می گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تاکید براینکه یک میلیون و 300 هزار نفر مشاغلی دارند که مرتبط با حوزه گردشگری است، گفت: دولت درآمدی از گردشگری داخلی نمی برد باید خود مردم به این جمعیت بیش از یک میلیونی با گردشگری هایی که با رعایت شیوه نامه بهداشتی انجام می گردد، یاری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 956

به "خبرنگاران افزایش تاسیسات گردشگری از 9 به بیش از 11 هزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش تاسیسات گردشگری از 9 به بیش از 11 هزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید