تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های پر خطر ضروری است

به گزارش مجله جهانگیر، یک متخصص عفونی، دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های پرخطر در بازه زمانی حدود 4 ماهه پس از نوبت دوم واکسن را ضروری دانست.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های پر خطر ضروری است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهرداد حقیقی، درباره ضرورت واکسن دوز سوم یا بوستر برای گروه های پرخطر اظهار کرد: واکسینه شدن در برابر کرونا به معنی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست، واکسیناسیون علیه کرونا یک بال پیشگیری و قطع زنجیره بیماری است، بال دیگر کنترل بیماری، رعایت درست شیوه نامه ها است.

عضو کمیته علمی دانشگاهی کرونا در ادامه با اشاره به این موضوع که طبق اعلام رسمی کمیته های علمی و فنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوز سوم واکسن علیه کرونا برای گروه های سنی خاص در بازه زمانی حدود چهارماهه پس از نوبت دوم واکسن عنوان شده اضافه کرد: این دستورالعمل در حال حاضر در کشور برای گروه های هدف اجرایی می گردد.

این متخصص عفونی ادامه داد: احتمال افت ایمنی ایجاد شده در پی تجویز دو دوز واکسن با گذشت زمان و نیز وجود بیماری های زمینه ای که باعث عدم پاسخ مناسب به دو دوز واکسن می گردد توجیه تجویز دوز بوستر یا اضافه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح نمود: برای افرادی که در گروه بیماران خاص هستند به طور مثال سیستم ایمنی بسیار ضعیف دارند و یا مشکلاتی دارند که ممکن است در صورت ابتلاء به کرونا عارضه های سخت و یا جبران ناپذیر این بیماری را تجربه نمایند، دریافت واکسن یادآور در بازه زمانی که به وسیله وزارت بهداشت معین می گردد اکیداً توصیه می گردد.

وی ادامه داد: کاهش مرگ و میرهای کرونایی در کشور مستقیماً با واکسیناسیون و شتاب آن در ارتباط مستقیم است.

به گفته این استاد دانشگاه اگر چنانچه فرایند فعلی واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت دقیق پروتکل ها انجام گردد بی تردید چرخش ویروس کرونا به پایین ترین حد خود خواهد رسید.

حقیقی با اشاره به این موضوع که همچنان احتمال ایجاد پیک ششم کرونا دور از تصور نیست شرح داد: در بسیاری از کشورهای همجوار با پیک ششم کرونا روبرو هستیم، ولی نکته اینجاست که با سیاست درست و منطقی و عملکرد صحیح پیک های کرونا را به درستی کنترل کنیم.

وی در ادامه، بازگشایی مدارس را وابسته به مسائل متعددی دانست و مطرح نمود: موضوعی که اهمیت دارد پرهیز از رکود آموزشی دانش آموزان است در این راستا اگر چنانچه اصول مقابله با کرونا نه تنها در قالب مسائل تئوری، بلکه در عمل اجرایی گردد، می توانیم به سمت حضوری شدن و بازگشایی ها حرکت کنیم.

حقیقی یادآوری کرد: بی تردید برای ارائه با کیفیت تر آموزش ها و ارتقای رشد جسمی و ذهنی بچه ها باید ساز و کار آموزش های حضوری ضمن شتاب بیشتر در فرایند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر چه سریع تر تسهیل گردد.

این متخصص عفونی اضافه کرد: واکسیناسیون عملاً اجرایی ترین و مهم ترین اقدامی است که می تواند از شیوع بیشتر ویروس کووید 19 پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1652

به "تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های پر خطر ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های پر خطر ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید