خبرنگاران انتصاب دو سرپرست جدید در سازمان غذا و دارو

به گزارش مجله جهانگیر، تهران - خبرنگاران - رئیس سازمان غذا و دارو در احکامی جداگانه سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و سرپرست اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل این سازمان را منصوب کرد.

خبرنگاران انتصاب دو سرپرست جدید در سازمان غذا و دارو

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از وبدا، رئیس سازمان غذا و دارو طی حکمی سعیدرضا شاهمرادی را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

محمدرضا شانه ساز در این حکم نوشت: مدیریت زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی اساسی کشور با سرعت و دقت مناسب و جلوگیری از کمبود کالاهای مورد احتیاج در مقابله با تحریم های ناعادلانه و غیرانسانی دشمنان، مدیریت و نظارت بر فرایند قیمت گذاری و صدور پروانه تجهیزات و ملزومات پزشکی و ارتقا مکانیسم های نظارتی آن اداره کل بمنظور جلوگیری از تبعیض و انحصارگرایی و بازنگری و تصمیم گیری عادلانه در مورد تخصیص ارز به شرکتهای متقاضی، به منظور تامین به موقع کالاهای مورد احتیاج کشور مبتنی بر روشهای علمی و منصفانه از جمله اموری است که پیگیری آن را از شما انتظار دارم.

رئیس سازمان غذا و دارو در این حکم اضافه نمود: اصلاح و تمرکز فرایندهای حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از ثبت شرکت، ثبت محصول، ثبت ناظر فنی، صدور مجور و ... در سامانه TTAC به منظور نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد احتیاج کشور، احیا صنعت تجهیزات و ملزومات پزشکی داخل کشور و گره زدن فراوری داخل به مراکز علمی، تحقیقاتی و محققان در سراسر کشور و همچنین فراوریکنندگان صاحب تکنولوژی در خارج از کشور و تسهیل فرایندهای موجود و سرمایه گذاری در عرصه فراوریات تجهیزات و ملزومات پزشکی با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز باید مورد توجه باشد.

شانه ساز تاکید نمود: حمایت و اعتلای کیفیت تجهیزات و ملزومات فراوری داخلی و ممنوعیت واردات موارد مشابه خارجی، اهتمام جدی به ابلاغ مقام عالی وزارت درخصوص ارزیابی و ساماندهی نیروی انسانی سازمان غذا و دارو مبنی بر چابک سازی پرسنلی، کاهش تنوع استخدامی و تطبیق نیروی انسانی موجود با ساختار تشکیلاتی مصوب سازمان، مطابق اسناد و تکالیف بالادستی از جمله ضوابط اجرایی بودجه در امسال و تفویض امور اجرایی اداره کل دارو به معاونتهای غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی و بخش غیردولتی به منظور تمرکز بر امور سیاستگذاری، برنامه ریزی و کنترل حداکثری از دیگر اموری است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

حسین صفوی، مدیر کل سابق نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو هفته گذشته با حکم سعید نمکی، وزیر بهداشت به سمت ریاست هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

انتصاب سرپرست جدید اداره کل فرآورده های طبیعی

رئیس سازمان غذا و دارو طی حکمی عبدالعظیم بهفر را به عنوان سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل این سازمان منصوب کرد.

محمدرضا شانه ساز در این حکم نوشت: مدیریت زنجیره تامین فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل مورد احتیاج کشور با سرعت و دقت مناسب، بازنگری و تصمیم گیری عادلانه در مورد هرگونه پروانه و یا مجوزی که در سال های گذشته مبنی بر روش های غیرعلمی و غیرمنصفانه و با بی عدالتی و رانت جویی صادر شده است و اصلاح و رصد سامانه های ردیابی در حوزه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در جهت نظارت هوشمند بر زنجیره تامین فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل مورد احتیاج کشور از جمله اولویت هایی است که باید پیگیری گردد.

وی ادامه داد: اهتمام جدی به ابلاغ مقام عالی وزارت در مورد ارزیابی و ساماندهی نیروی انسانی سازمان غذا و دارو مبنی بر چابک سازی پرسنلی، کاهش تنوع استخدامی و تطبیق نیروی انسانی موجود با ساختار تشکیلاتی مصوب سازمان غذا و دارو، مطابق اسناد و تکالیف بالادستی از جمله ضوابط اجرایی بودجه در امسال و تفویض امور اجرایی اداره کل به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی و بخش غیردولتی به منظور تمرکز بر امور سیاستگذاری، برنامه ریزی و کنترل حداکثری باید مورد توجه قرار گیرد.

شانه ساز تاکید نمود: احیای صنعت فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل داخل کشور و گره زدن فراوری داخل به مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشکده های داروسازی و محققان در سراسر کشور و همچنین فراوریکنندگان صاحب تکنولوژی در خارج از کشور و تسهیل فرایندهای موجود و حمایت و اعتلای کیفیت فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل فراوری داخلی و ممنوعیت واردات موارد مشابه خارجی نیز از جمله اموری است که باید مورد توجه باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو در این حکم نوشت: بازنگری لیست مواد اولیه و فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل مورد احتیاج با توجه به شرایط ارزی و مالی کشور به گونه ای که در هر شرایط مسئله ای به نام کمبود فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل وجود نداشته باشد و سرمایه گذاری در عرصه فرآورده های نوترکیب با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز باید در اولویت کاری قرار گیرد.

شانه ساز تاکید نمود: حسب تکالیف و رهنمودهای ابلاغی مقام عالی وزارت، مبارزه با هرگونه فساد درون و برون سازمانی در حوزه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و جلوگیری از شیوه های غیرعادلانه در حمایت از جریانات فرصت طلب و سودجو باید سرلوحه فعالیت های اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1063

به "خبرنگاران انتصاب دو سرپرست جدید در سازمان غذا و دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتصاب دو سرپرست جدید در سازمان غذا و دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید