آمادگی تزریق روزانه 800 هزار دُز واکسن در استان تهران

به گزارش مجله جهانگیر، تهران (پانا) - استاندار تهران گفت در جلسه فوق العاده ستاد استانی که روز گذشته برگزار گردید، تمام ظرفیت های موجود برای تزریق روزانه 700 تا 800 هزار دز واکسن در استان تهران انجام شد.

آمادگی تزریق روزانه 800 هزار دُز واکسن در استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد ملی کرونا اظهار کرد: جمعیت بالای 18 سال در استان تهران بیش از 10 میلیون و 800 هزار نفر هستند که برنامه ریزی لازم برای تزریق واکسیناسیون این افراد اجرا شده است. نسبت جمعیت بالای 18 سال در استان تهران به کل جمعیت 76 درصد و در کل کشور 70 درصد است که از اینرو افزایش سهمیه واکسن در تهران لازم است.

استاندار تهران با اشاره به لزوم واگذاری سامانه نوبت دهی واکسیناسیون به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران ادامه داد: در جلسه فوق العاده ستاد استانی که روز گذشته برگزار گردید، تمام ظرفیت های موجود برای تزریق روزانه 700 تا 800 هزار دز واکسن در استان تهران انجام شد. با توجه به اینکه تهران مرکز ثقل فعالیت سیاسی و مالی و آموزشی می باشد و بعلاوه به لحاظ تراکم جمعیتی اختصاصی واکسن به استان بر اساس جمعیت لازم است و این آمادگی برای تزریق واکسن در مراکز شبانه روزی و سایر مراکز استان وجود دارد.

وی بیان نمود: اکنون 210 مرکز که 8 مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، در زمینه واکسیناسیون فعال هستند و به طور میانه اکنون روزانه 250 هزار دز واکسن در استان تهران تزریق می گردد.

استاندار تهران با اشاره به احتیاج 30 میلیارد تومانی جهت اتمام بیمارستان ملارد اظهار داشت: بیمارستان ملارد 160 تختخوابی است که جهت اتمام این پروژه 30 میلیون تومان بودجه احتیاج است که درخواست داریم تا این بودجه از منابع ملی اختصاص پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1561

به "آمادگی تزریق روزانه 800 هزار دُز واکسن در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی تزریق روزانه 800 هزار دُز واکسن در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید