برپایی نمایشگاه مجسمه های کوچک با 54 اثر جدید در آذرماه

به گزارش مجله جهانگیر، دبیر نمایشگاه مجسمه های کوچک گفت: نمایشگاه مجسمه های کوچک با 54 اثر جدید غیرتکراری از اول تا سیزدهم آذرماه برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه مجسمه های کوچک با 54 اثر جدید در آذرماه

ایرنا: انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، هومن سلیمی با اشاره به اینکه نمایشگاه مجسمه های کوچک، قدیمی ترین و مهم ترین نمایشگاه انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران است که فرایند برگزاری آن همچنان تداوم دارد، گفت: نخستین دوره این نمایشگاه با همت محمدحسین عماد و دیگر اعضا هیات مدیره برگزار گشت.

وی افزود: این نمایشگاه در دوره های نخست در خانه هنرمندان و برای اعضا انجمن بود اما به تدریج در سال های بعد به دلیل اهمیت آن در گالری های خصوصی و با دعوت از همه هنرمندان برگزار گشت.

سلیمی ادامه داد: در ابتدا رویکرد انجمن از برپایی این نمایشگاه ارائه آثار با ابعاد کوچک و فراهم کردن شرایط فروش آنها بود. به دلیل پدید آمدن آرت شاپ ها و مغازه هایی که مجسمه های کوچک در آن ها عرضه و فروخته می شد، برگزارکنندگان این نمایشگاه به فکر تغییر در رویه برگزاری این نمایشگاه افتادند.

این عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران گفت: در یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه مجسمه های کوچک گالری شیرین بیشترین همکاری را با انجمن داشته است و شیوه برگزاری این نمایشگاه پس از 10 دوره که به صورت سنتی برگزار می شد، تغییر کرده تا روح تازه به نمایشگاه دمیده شود و هنرمندان برای این نمایشگاه اثر خلق کردند و در این رویداد دیگر شاهد نمایش آثار تکراری نیستیم.

وی درباره فرایند برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه مجسمه های کوچک گفت: در اولین مرحله داوری یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه های کوچک تعداد 438 اثر از 247 هنرمند به دبیرخانه انجمن رسید و تعداد 141 اثر که واجد شرایط نمایشگاه بودند بررسی شدند. کارهایی که بر اساس فراخوان طراحی و اجرا شده اند و شرایط نمایشگاه را رعایت کرده باشند؛ با در نظر دریافت این که آثار دیگر بر روی پایه قرار نمی گیرد و هنرمند از دیگر امکانات نصب برای اثرش در فضای گالری استفاده می کند.

وی گفت: کوروش گلناری، بهرنگ صمدزادگان و بهداد لاهوتی در مرحله اول تعداد 54 اثر را برای بازبینی و داوری نهایی انتخاب کردند. داوری نهایی در روز چیدمان نمایشگاه انجام می شود و طی مراسمی به هنرمند برگزیده جایزه نمایشگاه که توسط اثر سعید شهلاپور خلق شده اهدا خواهد شد.

به گفته وی همچنین با نظر داوران و شورای برگزاری نمایشگاه تعدادی از اساتید و هنرمندانی که در این فضا خلق آثار می کنند به عنوان مدعو در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه از اول تا سیزدهم آذرماه در گالری شیرین برپا خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 298

به "برپایی نمایشگاه مجسمه های کوچک با 54 اثر جدید در آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه مجسمه های کوچک با 54 اثر جدید در آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید