انفجار بمب در حسینیه شیعیان در پاراچنار پاکستان

به گزارش مجله جهانگیر، - پلیس پاکستان خاطرنشان کرد: یک حسینیه در منطقه شیعه نشین پاراچنار واقع در شمال غرب این کشور هدف انفجار بمب قرار گرفت که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

انفجار بمب در حسینیه شیعیان در پاراچنار پاکستان

رسانه های پاکستان روز سه شنبه به نقل از مقامات پلیس پاراچنار مرکز منطقه کُرم در شمال غرب پاکستان، واقع در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان گزارش دادند: بر اثر شدت انفجار ساختمان محل اقامه نماز در این حسینه تخریب و یک نفر نیز زخمی شد.

پلیس پاکستان تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده و در برآودهای اولیه خود نیز گفت که موادمنفجره جاسازی شده در داخل حسینیه (امام بارگاه) علل حادثه امروز است.

ساجد طوری نماینده مجلس ملی پاکستان از حوزه انتخابیه منطقه کُرم، انجمن حسینیه پاراچنار و رئیس نهضت حسینی انفجار در حسینیه شیعیان را محکوم و گفتند: عناصر تروریستی درصدد تخریب فضای صلح و امنیت این منطقه هستند.

طی سال های گذشته گروه های تروریستی ضدشیعه در پاکستان معروف به لشکر جهنگوی العالمی و از جمله گروه های وابسته به داعش و تحریک طالبان همواره مسئولیت عملیات های انتحاری، بمب گذاری و ترورهای هدفمند در شهر پاراچنار را برعهده گرفته اند.

بسیاری از گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله حزب مردم و مجلس وحدت مسلمین همواره بر اقدامات دولت این کشور برای اجرای عدالت، امنیت و تضمین حقوق مساوی برای مردم پاراچنار تاکید داشته اند.

ارتش پاکستان در سال های اخیر توانست با عملیات های ضدتروریستی از جمله ضرب عضب و ردالفساد جلوی فعالیت عناصر تروریستی در شهر پاراچنار را در سطح مناسبی کنترل کند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 777

به "انفجار بمب در حسینیه شیعیان در پاراچنار پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار بمب در حسینیه شیعیان در پاراچنار پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید