استفاده 95 درصدی از ماسک به اندازه تعطیلی های شدید مؤثر است ، نهایی شدن فراوری واکسن آنفلوانزا در کشور

به گزارش مجله جهانگیر، معاون کل وزارت بهداشت گفت: مهم ترین اولویت، استفاده همگانی مردم از ماسک است و اگر استفاده از ماسک به 95 درصد در میان مردم برسد به اندازه تعطیلی های شدید فروردین ماه مؤثر خواهد بود.

استفاده 95 درصدی از ماسک به اندازه تعطیلی های شدید مؤثر است ، نهایی شدن فراوری واکسن آنفلوانزا در کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ایرج حریرچی، در ارتباط با تأمین واکسن آنفلوانزا با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده از آن برای زمان فصل سرد سال، گفت: سال جاری به طور قطع میزان تجویز واکسن آنفلوانزا را در گروه های آسیب پذیر اضافه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: زنان باردار که تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هستند و افرادی که ریسک پذیر بوده و بیماری زمینه ای دارند، به طور حتم این واکسن را خواهند گرفت.

حریرچی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت استفاده 100 درصدی افراد از واکسن آنفلوانزا نیست و برای سایر افرادی که تمایل به استفاده از آن دارند واکسن تهیه می گردد تا بتوانند با قیمت مناسب خریداری نمایند.

وی در ارتباط با استفاده از ماسک، اضافه کرد: در شرایط کنونی که میزان فوتی ناشی از بیماری کووید 19 افزایش پیدا نموده است و حدود یک پنجم موارد فوت کشور را این بیماری تشکیل می دهد، مهم ترین اولویت، استفاده همگانی مردم از ماسک است و اگر استفاده از ماسک به 95 درصد در میان مردم برسد به اندازه تعطیلی های شدید فروردین ماه مؤثر خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد تا از هرگونه تجمع و مهمانی به صورت اکید خودداری نمایند و حتماً مراقب بچه ها و نوجوانان خود باشند.

وی تاکید نمود: ثابت شده است که بچه ها نیز همانند بزرگسالان به این ویروس مبتلا می شوند و علاوه بر اینکه در خودشان علائم بیماری بروز پیدا می نماید می توانند پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز مبتلا نمایند.

حریرچی توضیح داد: باید خروج بچه ها و افراد پرریسک از منزل به صفر و یا به حداقل برسد.

وی در ارتباط با استفاده از لوازم بهداشتی نیز به منظور پیشگیری از این بیماری، گفت: تاکید ما بر استفاده از ماسک و همچنین شستشوی دست ها با آب و صابون است.

معاون کل وزارت بهداشت، اضافه کرد: اگر آب و صابون در دسترس نبود می توان از محلول های ضدعفونی دست استفاده کرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با لوازم بهداشتی، هیچ کمبودی وجود ندارد و حتی مازاد هم وجود دارد و در این زمینه امر صادرات را نیز انجام می دهیم، اما صادرات به صورت قطره چکانی انجام می گردد تا در صورت احتیاج با کمبود روبرو نشویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 893

به "استفاده 95 درصدی از ماسک به اندازه تعطیلی های شدید مؤثر است ، نهایی شدن فراوری واکسن آنفلوانزا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده 95 درصدی از ماسک به اندازه تعطیلی های شدید مؤثر است ، نهایی شدن فراوری واکسن آنفلوانزا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید