استاندار کرکوک اتهامات کردها مبنی بر عربی سازی این شهر را رد کرد

به گزارش مجله جهانگیر، فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در مجلس، راکان الجبوری را متهم کرد، کوشش می نماید سیاست عربی سازی را در کرکوک پیاده کند و به اعراب اجازه می دهد بر اراضی کشاورزی متعلق به کردها تسلط یابند.

استاندار کرکوک اتهامات کردها مبنی بر عربی سازی این شهر را رد کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز، سه شنبه نسبت به توطئه شوونیسم (میهن شیفتگی) هشدار داد و گفت: این توطئه با هدف برانگیختن آشوب در استان کرکوک است و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق باید برای خاموش کردن آتش فتنه وارد عمل گردد.

این فراکسیون اظهار کرد: ما درباره این توطئه که از سوی شوونیست ها برای برانگیختن آشوب و بلوا بین اقشار ساکن کرکوک انجام می گیرد، هشدار می دهیم.

این فراکسیون از الکاظمی خواست فورا به حمایت از ملت کرکوک بشتابد و مانع از تعدی ها به صاحبان اصلی زمین های کشاورزی گردد و اجازه ندهد اوضاع از کنترل خارج شده و اتفاقی بیفتد که عواقب خوبی ندارد.

این در حالی است که راکان الجبوری، استاندار کرکوک این اتهامات فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در مجلس مبنی بر حمایتش از تغییر جمعیتی استان کرکوک به نفع اعراب را رد کرد.

الجبوری در بیانیه ای گفت: ما این اتهامات مبتنی بر مواضع قبلی را که بعضی اعضای مجلس عراق مطرح می نمایند، رد می کنیم آنها در حالی که باید طبق مسؤولیت اولیه قانونی خود به اجرای قانون بپردازند آن را نقض می نمایند.

وی در اشاره به اعراب و ترکمان ها اضافه نمود: بعضی اعضای کرد مجلس شاهد عملکرد و رفتارهای غیرقانونی در نابودی روستاها، بازداشت، ربودن و کوچاندن بی گناهان و غارت دارایی هایشان بودند.

الجبوری اضافه نمود: ما اولین مخالفان سیاست های تغییر جمعیتی بودیم و آنها (اعضای فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان) هیچ سندی قانونی دال بر اتهامات وارده در بیانیه و اظهارات شان مطرح نکرده اند.

کرکوک دربرگیرنده اعراب، ترکمان ها و کردهاست و یکی از استان های مورد مناقشه بین اربیل و بغداد محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 912

به "استاندار کرکوک اتهامات کردها مبنی بر عربی سازی این شهر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار کرکوک اتهامات کردها مبنی بر عربی سازی این شهر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید