آسیاب میرزامهدی مبارکه به بهره برداری رسید

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس میراث فرهنگی بافق گفت: آسیاب میرزا مهدی مبارکه بافق به بهره برداری رسید که به زودی به سفره خانه سنتی تبدیل خواهد شد.

آسیاب میرزامهدی مبارکه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، لیلی رنجبر گفت: آسیاب میرزا مهدی روستای مبارکه بافق که بنای تاریخی متروکه در این روستا بود، مرمت و هم زمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

او با اشاره به این که با مشارکت بخش خصوصی این بندرها در آینده به سفره خانه سنتی تبدیل خواهد شد، اضافه نمود: این بنا با نظارت فنی اداره میراث فرهنگی بافق و بااعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بهره بردرای شد.

رئیس میراث فرهنگی بافق بابیان این که روستای مبارکه دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی درزمینهٔ صنایع دستی است، اضافه نمود: در حال حاضر در آسیاب میرزا مهدی نمایشگاه صنایع دستی برپا است.

اغلب کشت و کار مردم پرورش نخل است که با آب وهوای مبارکه مناسبت دارد به همین منظور صنعت دستی حصیربافی، هنر بیشتر مردمان این دیار است.

ریگزارهای وسیع ازجمله جاذبه های طبیعی روستای مبارکه است که محل تفرج و تفریح اهالی این منطقه است، اما با توجه بیشتر، ایجاد راه مناسب و امکانات رفاهی اولیه می تواند منطقه گردشگری با جذابیت های بصری برای گردشگران باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 80

به "آسیاب میرزامهدی مبارکه به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیاب میرزامهدی مبارکه به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید