3دلیل غیبت ایران خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو

به گزارش مجله جهانگیر، دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو از 20 اردیبهشت ماه شروع به کار نموده و این طرح فروش تا 29 اردیبهشت ادامه دارد. اما آیا ایران خودرو در مرحله دوم فروش خودرو شرکت نموده است؟

3دلیل غیبت ایران خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، اگرچه ایران خودرو در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت داشت اما این شرکت خودروسازی در مرحله دوم این طرح شرکت ننموده است.

مدیران این شرکت، سه عامل را علت غیبت ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو عنوان نموده و گفته اند: استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال 1403 به امسال، اضافه شدن حدود 53 هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت فراوری امسال را علت اصلی عدم حضور خود اعلام نموده اند.

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودروهای فروش رفته سال آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در امسال اقدام نموده اند.

ایران خودرو حتی از عرضه هایما در این مرحله هم انصراف داد و علی رغم وعده هایی که داده بود خودروی هایما را هم در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو عرضه نکرد. این شرکت در شرح این مساله هم گفته است: با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت بندی و بدون قرعه کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت فراوری امسال بوده و به همین علت در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می شد.

البته قرار بوده که ایران خودرو تنها با طرح مادران در مرحله دوم فروش خودرو حضور داشته باشد. در این طرح آن دسته از مادرانی که دارای فرزند دوم و بیشتر هستند و پیامک ثبت نام از ایران خودرو گرفته اند می توانند از این خودروساز خودرو بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2005

به "3دلیل غیبت ایران خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3دلیل غیبت ایران خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید