نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش روابط عمومی آسان پرداخت، همه ساله سازمان مدیریت صنعتی، جدول رتبه بندی 100شرکت برتر ایران را در 31 گروه مختلف رونمایی می نماید که در جدول بیست و سومین سال، آپ با بیشترین میزان فروش در سال اقتصادی 98، صدرنشین رایانه ای هاست.

نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

بر این اساس، در حالی که آپ با 52815.6 میلیارد ریال فروش، سکان دارِ مستمر رتبه اول است، رتبه دوم رایانه ای ها در دست شرکت فن آوران هوشمند بهسازان فردا با 31021.0 میلیارد ریال و رتبه سوم نیز از آن شرکت خدمات انفورماتیک با 28199.8 میلیارد ریال شده و این در حالی است که رتبه چهارم با 22179.9 میلیارد ریال به شرکت پرداخت اول کیش رسیده و در نهایت، رتبه پنجم هم نام شرکت به پرداخت ملت را را با 20803.8 میلیارد ریال نشان می دهد.

علاوه بر گروه رایانه و فعالیت های وابسته، 30 گروه صنعتی دیگر هرسال درین رتبه بندی به هموطنان معرفی می شوند که سال جاری در گروه پتروشیمی، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات ایران رتبه های نخست را از آن خود نموده اند و در گروه وسایل نقلیه و قطعات خودرو هم نام ایران خودرو به چشم می خورد.

بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت صنعتی در شرح انتشار نام 100شرکت برتر ایرانی آورده است: میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه مالی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار مالی کشور نشان می دهد و هر چه بنگاهی تعامل بیشتری با سایر اجزاء مالی داشته باشد، رونق آن اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین انتخاب و رتبه بندی شرکت ها براساس شاخص حجم فروش از منطق مالی و مدیریتی برخوردار است. اصولاً موضوع رشد شرکت ها اهمیت و صندلی ویژه ای در اقتصاد و مدیریت دارد. فروش، مهم ترین خروجی نهایی شرکت تجاری است و به خصوص، فرایند فروش، نتیجه تعامل بسیاری از عوامل کمی و کیفی، درونی و بیرونی شرکت را نشان می دهد و بالاخره این که، ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکت های عظیم با فروش بالا میسر است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1297

به "نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین شرکت در صنعت رایانه کشور را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید