0 تا 100 آرایش کامل به همراه فیلم آموزشی

به گزارش مجله جهانگیر، هنر آرایش کردن امروزه در دنیا از جایگاه خاصی برخوردار است و کسانی که با این هنر سر و کار دارند، می دانند که برای اجرای یک آرایش طبیعی و کامل باید اصول زیربنایی آن آرایش کامل و پله به پله انجام گردد. این کار باعث می گردد تا در یک میهمانی یا در کل روز همه نگاه ها به شما خیره گردد و با رعایت نکات آن می توان به نتیجه مطلوبی رسید. آرایش کردن از روزگاران پیشین در میان ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بود و بانوان جوان در مراسم ازدواج و عروسی با زدن سرخاب و سفیداب و بند انداختن صورت خود را آراسته می کردند. به مرور زمان این هنر با پیشرفت مد و دنیای آرایشگری و با متدهای نو، کلی تغییر کرد و عروس خانم های امروزی بیشتر به امر گریم کردن صورت علاقه پیدا کردند که آن نیز به نوبه خود یک آرایش کامل است.

0 تا 100 آرایش کامل به همراه فیلم آموزشی

هنر آرایش روز

1) قبل از هر آرایشی پوستِ خود را با ژل های شستشو مناسب پوستتان بشورید. زیرا پوست باید کاملاً تمیز و پاک باشد. ماده ای که با آن صورت خود را می شورید باید کاملاً با پوست شما سازگار باشد، زیرا ممکن است پوست شما در اثر شستن با مواد شوینده ناسازگار با پوستتان خشک و پوسته پوسته گردد و حساسیت ایجاد کند و نتیجه مطلوبی از فوندانسیون پوست خود نگیرید. حتی می توانید قبل از آرایش و زدن کرم پودر از ماسک های مخصوص پوست که از بین برنده جوش های سرسیاه و لک صورت است و پوست شما را شفاف و روشن می نماید، بهره ببرید. پس نکته مهم در امر آرایش پاکسازی و تمیز بودن پوست است که خیلی خانم ها این نکته را رعایت نمی نمایند و با وجود آرایش کامل گویا آرایشی انجام نداده اند. سپس با پدهای پاک نماینده یا تونر صورت کلیه سیاهی ها، لکه ها و جای جوش یا آرایشی که از قبل به جای مانده و از بین نرفته به صورت ماساژ، پوست خود را تمیز کنید. به این ترتیب پوست آماده آرایش کامل و زیبا است و چهره شما با رعایت اصول بعدی صد برابر زیباتر و خیره نماینده تر می گردد.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-1-Version-5.360p-2.mp4

2) بعد از آن از کرم آبرسان یا کرم های مرطوب نماینده برای خشکی بهره ببرید. کرم هایی بهره ببرید که آبرسانی پوست را انجام بدهد و پوست شما را لطیف و نرم کند و به راحتی جذب پوست گردد. بعد از آن پرایمر خود را بزنید. پرایمر باعث می گردد کلیه خط و خطوط و برجستگی و فرورفتگی های پوست که از جوش به وجود آمده از بین برود و پوستکاملاً صاف و یکدست گردد. پرایمر منافذ پوست را کاملاً می بندد. کلیه میکاپ آرتیست ها از پرایمر استفاده می نمایند و یک آرایش کامل ملزم آن است.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-3-Version-6.360p.mp4

3) کرم پودر با توجه به رنگ ایده آل پوستتان انتخاب نموده و آن را ابتدا با انگشتان دست روی نقاط مختلف صورت زده و با یک ابر به صورت ضربه ای پخش کنید و دورانی بالا و پایین، روی چشم و زیر آن و حتی روی گردن و چانه خود نیز بزنید. چون باید صورت و گردن یکدست و یکرنگ باشد. کرم پودری برای یک آرایش کامل مورد احتیاج است که کاملاً پوشانندگی داشته باشد و کلیه لک های صورت را از بین برده و متناسب با نوع پوست شما باشد. کرم پودرها به صورت پنکیک نیز وجود دارد که برای انتخاب آن به صورت سلیقه ای می توان عمل کرد. این نکته را توجه داشته باشید که حتماً از پد یا ابر برای پخش کرم پودر استفاده و از کنار بینی به سمت گونه و گوش ها و در پیشانی از وسط به چپ و راست کرم پودر را پخش کنید تا کاملاً جذب پوستتان گردد.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-4-Version-8.360p.mp4

4) وقتی کرم پودر کاملا، پخش شد، کانسیلر را به صورت نقطه ای دور پوست چشم زده و با بِراش کاملاً پخش و محو کنید. کانسیلر به صورت پوشاننده کلیه عیب های صورت مثل جای آکنه و قرمزی ناشی از آن و سیاهی زیر چشم، به کار می رود. کانسیلرها رنگ های مختلفی دارند ولی بهتر است نسبت به رنگ کرم پودر خود دقت کنید تا آرایش کامل شما زیبا و به دور از هر عیبی دیده گردد. کانسیلر جامد معمولاً برای پوست های چرب و مایع آن برای پوست های خشک استفاده می گردد. فوندانسیون پوست را هیچ وقت برای آرایش کامل نباید فراموش کنید.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-5-Version-7.360p.mp4

5) چشم اولین عضوی است که در آرایش کامل به چشم می آید بنابراین خانم های عزیز سعی کنید روی چشم و آرایش آن مانور بدهید. سایه پشت چشم مورد نظر خود را با رنگی که انتخاب نموده اید، با یک قلم مو پخش نموده و با توجه به سلیقه از دو رنگ ترکیبی که رنگ تیره معمولاً در سرانجامی چشم و رنگ روشن در گودی چشم قرار می گیرد بکشید. می توانید در زیر چشم نیز از سایه بهره ببرید و این گزینه بسیار سلیقه ای و با توجه به ظاهر و نوع آرایش انجام می گردد. در نظر داشته باشید سایه چشم با توجه به نوع چشم ها و فاصله چشم ها از هم کشیده می گردد. اگر از سایه چشم به درستی بهره ببرید، چهره شما مجذوب کننده تر و شاداب تر دیده می گردد و بعلاوه چشم های شما از حالت عادی بزرگتر به نظر خواهد آمد. چنانچه درست سایه نزنید، چشم ها غیرطبیعی و از حالت عادی کوچکتر دیده می گردد و در نهایت هماهنگی آرایش را از بین می رود.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-12-Version-8.360p.mp4

6) راز زیبایی صورت خط چشم است. خط چشم با توجه به مدل و فرم چشم فرق می نماید و هر چشمی اصول خط چشم کشیدن آن فرق دارد. خط چشم خود را از وسط چشم تا سرانجام بکشید. می توانید به صورت دلبخواه در زیر چشم، نیز خط چشم کشیده و به هم وصل کنید. کسانی که فاصله چشمهایشان زیاده، بهتر است از سرانجامی چشم و از داخل تا سرانجام و خارج آن بکشند. اگر می خواهید چشم هایتان کشیده دیده گردد خط چشم را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و اصطلاحاً گربه ای بکشید. اگر مبتدی هستید از خط چشم جامد بهره ببرید و اگر حرفه ای از مایع بهره ببرید. برای اینکه دستتان نلرزد، آن را به جایی تکیه دهید که با آرامش، خط چشم بکشید. خط چشم در آرایش بسیار مهم و طرز کشیدن آن باعث می گردد که چشم های شما کوچک یا بزرگ دیده گردد و به چشمها فرم و حالت می دهد. خط چشمی که دنباله دار باشد به چشمان شما زیبایی خاصی می بخشد. سه نوع خط چشم وجود دارد: مایع، مدادی و پودری، که از هر کدام آن با توجه به سطح مهارت و مدل آرایش شخص استفاده می نمایند.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-13-Version-8.360p.mp4

7) ریمل تنها محصول آرایشی است که خانم های جوان از آن نمی توانند بگذرند و حتی اگر خط چشم نکشند ریمل را معمولاً می زنند. زیرا مژه عضوی از صورت است که وقتی بلند و پر حجم دیده گردد چشمان شما بسیار زیبا دیده می گردد و به نظر می رسد که آرایش کامل انجام داده اید. برای زدن ریمل سرِ خود را کمی عقب برده تا ریشه مژه ها و خط رویش مژه را به خوبی دیده و با عقب و جلو بردن دست ریمل از پایین به بالا زده و بعد از اینکه خشک شد برای اینکه حجم بیشتری دهید، مجدداً ریمل بزنید. برای آنکه ریمل به خوبی دیده گردد حتماً قبل از ریمل زدن مژه های خود را شانه کنید و از رنگ ریمل مشکی بهره ببرید. چنانچه مژه های کم حجم و کوتاهی دارید می توانید از مژه مصنوعی بهره ببرید و با چسب مخصوص به مژه ها وصل کنید. البته با پیشرفت دنیای مد و آرایش، اکستنشن مژه میان خانم ها رواج پیدا نموده که با این روش دیگر احتیاجی به ریمل زدن و حجم دادن به مژه هایتان ندارید. بعد از زدن ریمل می توانید از فر مژه بهره ببرید تا مژه هایی که صاف هستند فِرتر و به سمت بالا فرم بگیرند.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-14-Version-8.360p.mp4

8) ابروی خود را با مداد یا سایه ابرو پُر نموده و هاشور بزنید. کلیه نقاط خالی را پر نمایید و تعادل بین قوس و کمان آن ایجاد کنید. معمولاً رنگ ابرو باید دو درجه تیره تر و یا روشن تر از موی سر دیده گردد و اگر موهای شما بلوند است دو درجه تیره تر و اگر تیره است دو درجه روشن تر باشد. اگر از سایه ابرو استفاده می کنید با مداد ابرو به ابروهای خود مدل بدهید و خط بکشید. بعد از آن می توانید از ریمل ابرو جهت فیکس کردن استفاده نمایید. ریمل ابرو باعث خوش حالتی، مرتبی و پرپشت نشان دادن ابرو می گردد.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-10-Version-8.360p.mp4

9) از کانتورینگ برای نقاط گودی مثل خط گونه و بالای لب و اطراف بینی استفاده و با فرچه پخش کنید. برای زدن کانتور روی پیشانی، گونه ها، بینی و خطوط فک تمرکز کنید. رنگ روشن و هایلات آن را روی بینی و قوس آن، چانه، زیر چشم می زنیم و با براش پخش می کنیم. وقتی زیر چشم را هایلات می کنید، خواهی دید که چشم ها چه قدر زیباتر به چشم می آیند. بعد استخوان زیر ابرو رو به خارج و بالا کانتور می کنیم. این کار صورت شما را زاویه دار خواهد نمود و برجستگی و فرو رفتگی های صورت را به خوبی نمایان می نماید. از کانتور رنگ روشن درقسمت برجسته صورت و از رنگ تیره در نقاط گودی صورت بهره ببرید.

کانتور در دو نوع جامد و مایع وجود دارد که مایع آن کمرنگ تر است. آرایش زمانی کامل می گردد که از کانتور حتماً بهره ببرید.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-7-Version-8.360p.mp4

10) بعد از آن از رژ گونه استفاده نموده و لپ های خود را با مکش دهان به داخل ببرید. به طوری که گونه ها نمایان گردد. با فرچه مخصوص از سمت داخلی صورت که به نزدیکی بینی منتهی می گردد تا سرانجامی استخوان گونه که به گوش منتهی می گردد بکشید.

برای زدن رژگونه

  • مقدار طول صورت: یعنی از بالای پیشانی جایی که موها در آمده است تا پایین چانه.
  • مقدار خط فک: یعنی ببینید عرض پهن ترین قسمت چانه چند سانتی متر است.
  • مقدار عرض پیشانی: یعنی ببینید عرض پهن ترین قسمت پیشانی چند سانتی متر است.
  • مقدار عرض گونه ها: یعنی ببینید بیشترین فاصله بین دو گونه چقدر است نقش اساسی دارد.

اگر پیشانی باریک و صورت پهنی دارند، رژگونه را وسیع تر بزنید و بخش بیرونی استخوان های گونه را تیره تر و بخش داخلی استخوان های گونه را روشن تر رژگونه بزنید.

بعد از زدن رژ گونه زیر آن را پنکک بزنید که مرز آن معین گردد.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-8-Version-8.360p.mp4

11) از هایلایتر برای روی گونه و زیر قوس ابرو و بالای آن بهره ببرید. هایلایتر نقش بسزایی در روی گونه و بالای استخوان گونه دارد. حتی می توانید از گوشه لب تا گوش خود از هایلاتر برای یک آرایش کامل بهره ببرید. از هایلایتر به جای کانسیلر نیز می توانید بهره ببرید و در زیر چشم، آن را بزنید.

هایلایتر به سه نوع مایع، پودری و کرمی وجود دارد. برخی از هایلایترها شاین هستند و برای آرایش شب جلوه زیبایی به آرایش کامل شما می دهد.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-9-Version-7.360p.mp4

12) در نهایت رژ لبِ انتخابی، که بهتر است بدون سرب باشد، به حالتی که لب ها را غنچه نموده بزنید و با بِراش مخصوص دور لب و نقاطی که ناصاف است را مرتب نموده و خط لب هم رنگ آن را بر روی لب بکشید. رنگ رژ لب با توجه به آرایش و فصلی که در آن هستید فرق دارد.در زمستان از رنگ های گرم و در تابستان از رنگ های ملایم و خنک بهره ببرید. با رژ لب می توان فرم لبها را زیبا کرد و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. رژ لب آخرین مرحله آرایش کامل است و به صورت شما روح می بخشد.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-17-Version-8.360p.mp4

13) در سرانجام فیکساتور صورت را برای تثبیت و ماندگاری زیاد آرایش در روی پوست با براش بزنید. با فیکساتور ساعت ها آرایش روی صورت شما باقی می ماند و آرایش پخش نمی گردد. از فیکساتور برای ثابت ماندن آرایش به مدت طولانی بهره ببرید.

https://blog.okala.com/wp-content/uploads/2018/12/Apply-Makeup-Step-18-Version-4.360p-1.mp4

با اجرای مراحل کامل یک آرایش می توانید یک آرایش ملایم (لایت) و امروزی داشته باشید و به زیبایی در مجالس بدرخشید. نباید فراموش کنید با رعایت کلیه مواردی که ذکر شد می توانید همیشه در همه جا زیبا و منحصربفرد به نظر برسید.

این نوشته برگرفته از سایت معتبر https://www.wikihow.com است.

منبع: اُکالا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1678

به "0 تا 100 آرایش کامل به همراه فیلم آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "0 تا 100 آرایش کامل به همراه فیلم آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید