کویت - ایران؛ چشم انتظار عیدی مردان کی روش، نبرد سی و ششم بعد از 904 روز

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، هفته دوم از مرحله انتخابی رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا 2015 - استرالیا فردا سه شنبه ششم فروردین ماه با برگزاری یک دیدار از گروه B پیگیری می گردد که طی آن تیم ملی ایران در استادیوم الصداقه والسلام میهمان کویت است.

کویت - ایران؛ چشم انتظار عیدی مردان کی روش، نبرد سی و ششم بعد از 904 روز

تیم ملی ایران که مرحله گروهی جام ملت های آسیا را با پیروزی 5 بر صفر مقابل لبنان شروع نموده است، پس از اینکه 4 روز پیش لبنان در خانه با نتیجه 5 بر 2 تایلند را شکست داد، برای تداوم موفقیت های خود در این مسابقات به مصافی تیمی می رود که یکی از حریفان سنتی ایران در غرب آسیا محسوب می شود.

این مسابقه نخستین دیدار تیم ملی ایران در سال 92 است که برای هر دو تیم حکم صدرنشینی در سرانجام هفته دوم را دارد. کویت در خانه به فکر رسیدن به 3 امتیاز و صدرنشینی است اما ایران با یک تساوی هم صدر را حفظ می نماید، هرچند شاگران کی روش به فکر شروع سال جدید با یک پیروزی ارزشمند در خانه حریف هستند.

در مسابقه ای که محمدرضا خلعتبری و یعقوب کریمی به دلیل مصدومیت در آن حضور ندارند، طرفداران ایرانی منتظر دیدن نمایش ویلیام آتشکده بازیکن ایرانی الاصل مقیم سوئد و دانیال داوری دروازه بان تیم اینتراخت برانشویگ آلمان هستند، نفراتی که انگیزه بسیار بالایی جهت پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران برای نخستین مرتبه دارند.

شاگردان کی روش که پیش از دیدار با کویت اردویی آماده سازی را در امارات برگزار نموده و دیداری مخفیانه با تیم امید امارات برگزار کردند، امیدوار هستند با پیروزی در این بازی راه صعود به جام ملتهای آسیا را هموار نموده و خود را برای نبردهای سخت هفته های سرانجامی مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل آماده تر نمایند.

قطعا آمادگی نفراتی همچون مجتبی جباری، جواد نکونام، آندرانیک تیمویان، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعی و حضور بازیکنی مانند ویلیام آتشکده می تواند خط دفاعی هر تیمی در آسیا خصوصا کویت را با مشکل روبرو کند و شانس موفقیت تیم ملی را افزایش دهد.

نبرد سی و ششمین بعد از 904 روز

تیم های ملی ایران و کویت فردا سه شنبه برای سی و ششمین مرتبه برابر همدیگر به میدان می روند. اولین رویارویی دو تیم به نخستین روز سال 1972 باز می شود که ایران در چارچوب رقابتهای مقدماتی المپیک مونیخ با دو گل علی پروین (20) و علی جباری (47) از سد کویت گذشت و آخرین نبرد ایران و کویت به فینال مسابقات غرب آسیا در سال 2010 باز می شود که تیم ایران در استادیوم شاه عبدالله شهر امان با نتیجه 2 بر یک مقابل این حریف عربی تن به شکست داد و به عنوان نایب قهرمانی آن رقابتها دست یافت.

در این 41 سال، ایران 16 پیروزی، 11 تساوی، 8 باخت برابر کویت بدست آورده است و 43 مرتبه دروازه این تیم را باز نموده و 31 بار هم دروازه اش را باز شده دیده است. بهترین پیروزی ایران برابر کویت در سال 2002 شکل گرفت که ملی پوشان کشورمان در دیداری محبت آمیز با نتیجه 3 بر یک کویت را در خانه شکست دادند و برد 3 بر صفر کویت برابر ایران در دیداری محبت آمیز که سال 98 برگزار گردید، تلخ ترین شکست ملی پوشان ایران برابر این حریف عربی بود.

فردا سه شنبه و بعد از 904 روز این دو تیم بار دیگر برابر همدیگر به میدان می روند و شاگردان کی روش می خواهد پس از 4 سال و 3 روز مقابل این تیم عربی به پیروزی دست یافته و به عنوان صدرنشین گروه B، گامی بلند برای رسیدن به جام ملتهای 2015 استرالیا بردارند.

برنامه این مسابقه و جدول رده بندی این گروه به توضیح زیر است:

سه شنبه - 92/01/06

* کویت - ایران، ساعت 21، استادیوم الصداقه والسلام

داور: لی مینهو از کره جنوبی، یاری ها: لی جونگ می و سئو مو هی از کره جنوبی، داور چهارم: کیم سانگ از کره جنوبی

ناظر مسابقه: نامشان سالم محمد از عربستان و ناظر داوری: جاسیم محمد الهلالی از قطر

جدول رده بندی گروه B

تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 ایران 1 1 - - 5 - 5+ 3
2 کویت 1 1 - - 3 1 2+ 3
3 لبنان 2 1 - 1 5 7 2- 3
4 تایلند 2 - - 2 3 8 5- -
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 105

به "کویت - ایران؛ چشم انتظار عیدی مردان کی روش، نبرد سی و ششم بعد از 904 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت - ایران؛ چشم انتظار عیدی مردان کی روش، نبرد سی و ششم بعد از 904 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید