کشتی های چینی اجازه پهلوگیری مستقیم در بنادر را ندارند

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، هیچ کدام از کشتی های چینی اجازه ورود مستقیم به بنادر ایران را ندارند و ابتدا در لنگرگاه می مانند تا پرسنل کشتی چکاپ و کنترل شوند و پس از تایید نهایی اجازه پهلودهی به کشتی در بندر صادر می گردد.

کشتی های چینی اجازه پهلوگیری مستقیم در بنادر را ندارند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، اله مراد عفیفی پور امروز در نشستی خبری در حاشیه بازدید از گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کالاهای وارداتی از چین و همچنین پرسنل و کشتی ها مجوزهای قانونی باید داشته باشند.

وی ادامه داد: در اولین اقدام تیم پزشکی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در بنادر مستقر شده اند و به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس و ورود آن به کشور اقدامات لازم از قبیل چکاپ، آنالیز ها و نمونه گیری کامل انجام می دهند و تا به امروز مورد مشکوک و گزارشی مبنی بر ورود این بیماری به کشور به وسیله بنادر و حمل و نقل دریایی در استان هرمزگان نبوده است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: کالاهای اساسی و خوراکی از قبیل گوشت، برنج، روغن، قند و شکر از چین وارد نمی گردد لذا هیچ گونه نگرانی نداریم.

عفیفی پور اظهار کرد: پیش از این نیز در ورود کالاهای اساسی خوراکی حتما مجوزهای وزارت بهداشت و سازمان استاندارد کسب می شد سپس کالا ترخیص می شد اکنون نیز این شرایط با دقت بیشتری رعایت می گردد.

وی همچنین یادآور شد: یک نفر مورد مشکوک از کشتی ایرانی که از چین به کشور آمده بود به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد و پس از چند روز آنالیز و نمونه گیری کتبا اعلام شد که ویروس کرونا نبوده و هیچ مسئله ای در این زمینه نیست.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توضیح داد: با توجه به این که در بخش حمل و نقل دریایی فاصله 12 تا 15 روزه از چین به ایران وجود دارد این شانس بزرگی برای این است که نگرانی در زمینه انتقال این بیماری به وسیله پرسنل دریایی نداشته باشیم چرا که دوره این بیماری 10 روزه بوده و به طور میانگین 13 روز فاصله زمانی از ورود کشور چین به ایران است.

عفیفی پور همچنین یادآور شد: برای توزیع عادلانه بار بین کامیون داران سامانه ای در بنادر ایجاد شده که کامیون هایی که مجوز بار یا بارنامه داشته باشند می توانند وارد بنادر شوند که با این اقدام میزان زیادی از اعتراض رانندگان در مورد توزیع ناعادلانه بار کاهش یافته و رضایت نسبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت 100 میلیون تنی بندر شهید رجایی اظهار کرد: استان هرمزگان 71 بندر کوچک و بزرگ در نوار ساحلی 2200 کیلومتری دارد و 14 جزیره فعال، مسکونی و تجاری در این نوار ساحلی هستند که بیش از 80 میلیون تن کالا را در این استان تخلیه و بارگیری می نمایند.

به گفته مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با توجه به ظرفیت بالای حوزه مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان طی 10 ماهه سال جاری 15.5 میلیون نفر سفر در این استان صورت گرفته که بیش از 98 درصد سفرهای گردشگری و دریایی را شامل می گردد.

عفیفی پور همچنین اظهار کرد: در زمینه کالاهای اساسی در حوزه غلات تا اواسط سال 1397 بندر امام خمینی (ره) هاب کالاهای اساسی بود که اکنون در این زمینه بندر رجایی نیز ورود نموده است و در این بندر بالغ بر یک میلیون و 750 هزار تن کالای اساسی طی 10 ماهه سال جاری وارد و ترخیص شده است.

وی یادآور شد: راه اندازی سه پست اسکله کانتینری در بندر شهید رجایی در حال اجرا است که طراحی و ساخت آن کاملا توسط ایرانی ها انجام می گردد و سال آینده به بهره برداری می رسد و در اختیار صادرات کشور قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 401

به "کشتی های چینی اجازه پهلوگیری مستقیم در بنادر را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی های چینی اجازه پهلوگیری مستقیم در بنادر را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید