تور فیلیپین ارزان: معرفی 14 مورد از جاذبه های گردشگری فیلیپین

به گزارش مجله جهانگیر، جاذبه های گردشگری فیلیپین

برای توصیف مانیل مرکز کشور فیلیپین برترین صفت می تواند مروارید شرق باشد. این شهر رنگارنگ زیبایی بی حد و حصری دارد و همین خود دلیلی بر شگفت انگیز بودن آن شده است. مانیل نقطه آغاز خوبی برای سفر به فیلیپین می باشد چرا که ترکیبی که از چندین فرهنگ مختلف بومی، اسپانیایی، چینی و آمریکایی می باشد و جالب است بدانید که مانیل با 12 میلیون جمعیت یک هرج و مرج به تمام معناست، تضاد طبقاتی در این شهر بیداد می نماید. در حالی که بچه ها فقیر بسیاری را در حال پاک کردن شیشه های خودرو می بینید مراکز خرید مانیل مملو از ثروتمندان است. از لحاظ فرهنگ و آشپزی نیز از این کشور ناامید نخواهید شد، بخاطر 300 سال سلطه اسپانیا بر این کشور و تجارت با کشور چین و بخاطر حضور مهاجرین مالزیایی می توانید از غذاهای فیلیپینی نهایت لذت را ببرید. اما ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره جاذبه های گردشگری فیلیپین که اغلب در مرکز رنگارنگ آن مانیل قرار دارند صحبت کنیم. اینکه اطلاعاتی درباره جاذبه های هر کشوری که به آن سفر می کنید بدانید می تواند یاری کند تا شما نهایت لذت را از سفرتان ببرید.

تور فیلیپین ارزان: معرفی 14 مورد از جاذبه های گردشگری فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

1- ال نیدو | El Nido

ال نیدو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی فیلیپین است که بر روی لبه خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی نیز نهاده شده است و به دلیل داشتن 50 پوشش سنگی و بعلاوه ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از معروفیت بالایی برخوردار است. جزیره های کوچک و بزرگ ال نیدو پر از غارهای عمیق و تالاب های باشکوه و سواحل شنی سفید زیبا هستند و حیات وحش آنها در هیچ کجای جهان دیده نمی گردد، گشت های سرگرمیی با قایق و گشت با اتوبوس نیز برای توریستان مهیاست. بسیاری از کسانی که با تور فیلیپین حتما به سمت ال نیدو می فرایند چرا که این جزیره یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی فیلیپین محسوب می گردد.

2- جزیره باتان | Batan Island

جزیره دیگری به نام باتان هم در این شهر وجود دارد که آن هم جز محبوب ترین جاذبه های توریستی فیلیپین به شمار می رود. جزیره باتان خود با صخره های سرسبز و آب های موجدار برای موج سواری، تپه های باشکوه و گاوهای در حال چرا، خانه های سنگی، کلیساهای اسپانیایی و در کل بهشتی زیر پتوی کهکشان راه شیری، در اختیار توریستان واقع شده است. عمده دلیل معروفیت این جزیره سفر تعداد زیاد توریستان چینی به سمت آن می باشد.

3- دریاچه پیناتوبو | Lake Pinatubo

دریاچه بسیار زیبا و محصورنماینده ای به نام پیناتوبو که با توجه به طبیعت زیبایی که دارد جز برترین جاذبه های توریستی فیلیپین به شمار می ورد. این دریاچه که پس از زلزله سال 1991 و فعال شدن آتشفشان خاموشی به همین نام درست شد، در استان زامبالیز در شمال غربی فیلیپین واقع شده است و تبدیل به یکی از انتخاب های توریستان برای سفر به فیلیپین شده است.

4- سیکوئیجور | Siquijor

همانطور که می دانید حدود 7000 جزیره در کشور فیلیپین وجود دارد و این خود می تواند به تنهایی سبب جذب توریست گردد چرا که هر جزیره برای خودش می تواند مجذوب کنندهیت های ویژه مخصوص به خودش را داشته باشد. در منطقه فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد معروفیت بسیاری در بین مردم فیلیپین و بعلاوه توریستانی که به سمت آن سفر می نمایند دارا می باشد. این جزیره کوچک زمانی پایگاه مستحکم میسیونری های کاتولیک در منطقه بود و به همین دلیل در آن کلیساهای 300 ساله یافت می گردد که گنجینه ملی این مجمع الجزایر محسوب می شوند.

5- ساگادا | Sagada

دهکده دیگری به نام ساگادا در شمال فیلیپین واقع شده است و به دلیل زیبایی های بی نظیری که دارد جز جاذبه های توریستی فیلیپین نیز قرار می گیرد. این دهکده منبع فرهنگ ایفوگائو است و تا به امروز زنده و سالم به جای مانده است و مقصدی برای توریستان تورهای فیلیپین شده است. یکی از دلایلی که مسافران به سمت این دهکده جذب می نماید تابوت های آویزان شده از روی صخره ها و زمین های برنج کاری شده می باشد. دهکده ساگادا با جهانیی از شب های سرد و صبح های مه آلود با بقیه کشور که بسیار گرم است زمین تا آسمان فرق دارد.

6- جزیره بوراکی | Boracay Island

دیگر جاذبه توریستی فیلیپین که می خواهیم آن را معرفی کنیم، جزیره بوراکی است که شبیه استخوان سگ می ماند. این جزیره دیدنی مظهری از سرگرمی و مهمانی های شب تا صبح در این شهر توریستی به شمار می رود. جزیره بوراکی در واقع مرکز ساحلی فیلیپین به شمار می رود و ساحل آن جواهر گرانبهایی از شن های ریز و سفید و آب های فیروزه ای است که در 4 کیلومتری این جزیره نهاده شده است. بوراکی به عنوان پناهگاه استوایی این کشور، هر چیزی که از یک شهر بزرگ انتظار دارید نظیر آشپزی بین المللی، هتل های 5 ستاره، و حیات شبانه پرشور و زنده را در خود دارد. اگر هم این چیزها را نمی خواهید می توانید به ساحل پوکا در شمال جزیره بروید و از تنهایی آرامش بخش زیر درختان نخل و موج سواری لذت ببرید.

7- داراگا | Daraga

فیلیپین کشوری با جاذبه های مختلف است که هر کدام می تواند به تنهایی توریستان زیادی را به سمت خود جذب کند. داراگا یکی دیگر از جاذبه های توریستی فیلیپین است که در جنوب شرقی لوزون نهاده شده است و در پس زمینه آن یک آتشفشان بزرگ نیز وجود دارد. داراگا دهکده کشاورزی مرتفعی است که به تدریج شهری شده و توریستان زیادی به سوی آن روان شده اند. علیرغم شلوغی مرکز شهر، در نواحی برنج کاری در کوهپایه ها، زندگی روستائی جریان دارد.

8- ویگان | Vigan

یکی دیگر از جاذبه های توریستی فیلیپین منطقه ویگان است که جز میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این منطقه توریستی که در شمال شرقی فیلیپین نهاده شده نیز تاریخ و معماری آن با خیابان های سنگفرش شده، کلیساهای باروک و عمارت های اسپانیایی نیز ترکیب شده و از محبوب ترین جاذبه های توریستی فیلیپین به شمار می رود.

9- جزیره اپو | Apo Island

جزیره دیدنی و مجذوب کننده اپو یکی از برترین جاذبه های توریستی فیلیپین به شمار می رود. زمانی جزیره اپو یک دهکده ماهیگیری در دورترین جهت توریستی به شمار می رفته و توریستان می توانستند در این ناحیه از گشت های سرگرمیی در اقیانوس لذت ببرند و دل نگرانی ها را کنار بگذارند.

10- داوائو سیتی | Davao City

در جنوب کشور فیلیپین یک مرکز تجاری، مالی و آموزشی وجود دارد که نام آن داوائو سیتی است که آمیزه ای جالب از حیات رنگارنگ، حیات وحش و حیات شهری به شمار می رود. به جرات می توان گفت که در این شهر به هیچ وجه دزدی رخ نمی دهد و خیابان های آن از تمیزی برق می زند. نمادهای رفاه شهری و تمدن از جمله فروشگاه های بزرگ، اتصال وای فای، کافی شاپ ها و دانشگاه ها همه و همه در دسترس شهفرایندان قرار دارند. جشنواره کادایاوان نیز از دیگر مجذوب کنندهیت های این شهر است، این شهر در کوهپایه بلندترین قله فیلیپین یعنی کوه اپو واقع شده است.

11- موزه ملی فیلیپین

موزه ملی فیلیپین برای علاقه مندان به آثار فرهنگی و تاریخی یکی از مجذوب کننده ترین نقاط توریستی شهر است. شما در این موزه می توانید شاهکار معروف و خیره نماینده خوان لونا را از نزدیک مشاهده کنید. گردش در موزه ملی مساوی با قدم زدن در گنجینه تاریخی فیلیپین است. هزینه موزه برای گروه های توریستی مقرون به صرفه تر است.

12- پارک قهرمان ملی

پارک ریزال(Rizal) که به نام لونتا(Luneta) هم مشهور است، در نزدیکی منطقه تاریخی شهر واقع شده است. این پارک به احترام قهرمان ملی دکتر خوزه ریزال (نویسنده و روشنفکر انقلابی) که در سال 1896 در این منطقه هدف تیراندازی نهاده شد، ساخته شده است. این پارک 22 هکتار مساحت دارد و برای مردم شهر یک پناهگاه آرام برای پیدا کردن آرامش در دل یک شهر شلوغ است.

13- بازار چانه زن ها

خوب مجذوب کننده ترین فعالیتی که می توانید در سفر انجام دهید، خرید کردن است. بازار چانه زن ها که با نام بازار دیویسوریا در این کشور مشهور است می تواند جز جاذبه های توریستی فیلیپین به شمار بیاید. تمام مردم فیلیپین از اقصی نقاط این کشور برای خرید و معامله های اصلی به این خیابان می آیند. در ایام کریسمس گرچه تراکم این جمعیت افزایش پیدا می کند اما حال و هوای خیابان بسیار دوست داشتنی است. این بازار برای کسانی که عاشق مراکز خرید رنگارنگ هستند مجذوب کنندهیت زیادی دارد.

14- باغ وحش

باغ وحشی در 25 جولای 1959 برای عموم مردم فیلیپین راه اندازی شد، این باغ وحش علاوه بر کاربرد سرگرمیی که دارد برای آموزش و مطالعه درباره گیاهان و جانوان هم مورد استفاده قرار می گیرد. مساحت باغ وحش 5.5 هکتار است که خانه بیش از 500 حیوان محسوب می گردد، باغ وحش فیلیپین برای گردش یک روزه همراه با خانواده یک مکان مناسب است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1763

به "تور فیلیپین ارزان: معرفی 14 مورد از جاذبه های گردشگری فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: معرفی 14 مورد از جاذبه های گردشگری فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید