کدام نوع دارچین باعث سمی شدن کبد می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران :کاسیا که همان دارچین معمولی است حاوی کومارین فراوانی است. طبق تحقیقات صورت گرفته استفاده از دارچین کاسیا به علت وجود کومارین موجی سمی شدن کبد و آسیب رساندن به آن می گردد.

کدام نوع دارچین باعث سمی شدن کبد می گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، یکی از ادویه های خوشبو که به عنوان یک داروی گیاهی در آشپزی استفاده می گردد دارچین نام دارد. بیشتر درخت های دارچین در هندوستان و چین یافت می گردد. این گیاه همواره سبز است.

دارچین دارای پوستی قهوه ای، گل های مرتب و سفید مایل به زرد و گلبرگ های دو لپه ای جداگانه بوده و یک درختچه کوچک با ارتفاعی حدود 5 تا 7 متر است که به دلیل بوی خوب و مطبوع آن از تمامی قسمت های درختش استفاده می گردد.

این گیاه در ماه های بین بهمن تا فروردین کشت می گردد. در قرون وسطی نیز از این ادویه به عنوان دارویی برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلو درد استفاده می شد. دارچین در هر کشوری با یک عنوان مختلفی نامیده شده است. به عنوان مثال در کشور هندوستان با نام لالجین و در اندونزی به اسم چوب شیرین و یا کایو مانیس شناخته می گردد.

انواع دارچین

1- دارچین اصل که سیلانی نامیده می گردد دارای پوست داخلی نرم و لطیفی است.

2- آروماتیکوم یک نوع دارچین چینی با پوستی سخت و همچنین تند تر از باقی ادویه هاست.

3- بورمانی نوعی دارچین اندونزی است.

4- لوریروری که این دارچین مختص کشور ویتنام است.

بر اساس نظر متخصصان استفاده از 2 تا 4 گرم پودر دارچین در طول روز توصیه می گردد. استفاده بیش از حد دارچین می تواند موجب ایجاد و بروز مسمومیت در فرد گردد.

خواص دارچین را بشناسید

ضد آلزایمر: وجود سیمانیک الدهید و اپی کاتچین در دارچین موجب جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و سلامت مغز می گردد.

خواص آرایشی: به علت رنگ زیبای دارچین از آن به عنوان رنگ مو استفاده می گردد.

کاهش وزن: استفاده از ترکیب عسل و دارچین موجب کم اشتهایی نسبت به کربوهیدرات و در نتیجه کاهش وزن می گردد. توصیه می گردد افراد مبتلا به بیماری های خاص برای استفاده از این مخلوط با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

بر اساس تحقیقات اجرا شده مصرف دارچین موجب جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو می گردد. دارچین خواص ضد ویروسی و درمان نماینده بیماری نقص ایمنی اکتسابی دارد. اگر به فکر سلامتی و تندرستی خود هستید از مصرف این ادویه خوشمزه غافل نمانید.

عوارض دارچین که باید بدانید

مسائل قلبی: مصرف دارچین موجب افزایش ضربان قلب می گردد در نتیجه افراد مبتلا به مسائل قلبی و عروقی از خوردن آن به شدت اجتناب نمایند.

حرارت بدن: استفاده از دارچین مانند موادی از قبیل الکل، فلفل، گل کلم، قهوه، لابستر، زنجبیل، سیر، برنج، پیاز و کدو موجب افزایش حرارت بدن می گردد. به علت سردی هوا در زمستان استفاده از آن با خطرات کمتری همراه است. بر اساس توصیه متخصصان افراد یائسه از مصرف دارچین پرهیز نمایند.

آسیب کبد: کاسیا که همان دارچین معمولی است حاوی کومارین فراوانی است. طبق تحقیقات اجرا شده استفاده از دارچین کاسیا به علت وجود کومارین موجی سمی شدن کبد و آسیب رساندن به آن می گردد.

آلرژی: افراد دارای آلرژی و حساسیت نسبت به دارچین از مصرف آن به شدت اجتناب نمایند. از جمله علائم افراد مبتلا به آلرژی نسبت به دارچین می توان به آبریزش بینی، چشمان مرطوب، درد معده، تشکیل و ایجاد جوش در صورت و دست ها اشاره نمود.

رقیق سازی خون: یکی از خاصیت های دارچین کاسیا خاصیت رقیق نمایندگی و عدم لخته شدن خون است به همین دلیل افرادی که از دارو های رقیق نمایندگی خون استفاده می نمایند از مصرف آن خودداری نمایند.

مضر برای زنان باردار: دارچین موجب ایجاد درد زایمان زودهنگام و باز شدن دریچه رحم می گردد؛ بنابراین بانوان باردار از خوردن این ادویه خودداری نمایند. علاوه بر تمامی فواید دارچین استفاده مداوم و بیش از حد آن نیز موجب بروز انواع مسائل و بیماری ها می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1025

به "کدام نوع دارچین باعث سمی شدن کبد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام نوع دارچین باعث سمی شدن کبد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید