پرتاب پیروز پیشرفته ترین فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی چین

به گزارش مجله جهانگیر، دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین اعلام نموده است که فضاپیمای باری Tianzhou-3 با موفقیت به مدار زمین رسید.

پرتاب پیروز پیشرفته ترین فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی چین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین اعلام نموده است که فضاپیمای باری Tianzhou-3 که با موشک Long March-7 Y4 روز گذشته به مقصد ایستگاه فضایی این کشور به پرواز عایدی، با موفقیت به مدار زمین رسید.

براساس اعلام دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین، فضاپیما در حدود 9 دقیقه و 57 ثانیه به مدار مورد نظر رسید. فضاپیمای باری Tianzhou-3 حامل مواد غذایی، آب و سایر ملزومات از جمله لباس فضایی اضافی برای تایکونوت هایی (اصطلاحی که در چین افرادی را که به فضا سفر می نمایند را تعریف می نماید) که در آینده از ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام تیان هه تماشا می نمایند، بوده است.

Tianzhou-3 به اسم یکی از پیشرفته ترین فضاپیماهای باری در دنیا می تواند حدود 6 تن کالا را در بیش از 200 کیسه بسته بندی کند.

یانگ شنگ، طراح اصلی سفینه های فضایی در آموزشگاه فناوری فضایی چین می گوید: درست مثل دفعه قبل، تیانژو 3 کاملاً بارگیری شده است.

ایستگاه فضایی چین که در حال حاضر ترکیبی از یک واحد اصلی و فضاپیمای باری Tianzhou-2 است، آماده استقبال از بازتماشامایندگان تازه، از جمله سفینه فضایی Shenzhou-13 است که انتظار می رود در ماه اکتبر به فضا پرتاب گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1569

به "پرتاب پیروز پیشرفته ترین فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب پیروز پیشرفته ترین فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید