اصفهان در کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم در چین حضور می یابد

به گزارش مجله جهانگیر، معاون شهردار شیان چین در ملاقات با شهردار اصفهان با اشاره به ساخت کریدر نمایشگاهی جاده ابریشم در شهر شیان چین گفت: اصفهان برای معرفی صنایع دستی بی نظیر خود در کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم حضور می یابد.

اصفهان در کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم در چین حضور می یابد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، جین دینگ شامگاه دوشنبه در ملاقات با شهردار اصفهان با اشاره به آشنایی هیئت چینی با شهر اصفهان گفت: دانش محور بودن اصفهان موجب شده است تا مسئولان شهر شیان به دقت بر روی این موضوع کار نموده و ارتباطات علمی شیان و اصفهان را در آینده ای نزدیک برقرار نمایند.

وی اضافه نمود: روابط خواهرخواندگی شیان و اصفهان قدمتی 26 ساله دارد و اکنون زمان آن فرارسیده است که بندهای تفاهم نامه خواهرخواندگی این 2 شهر عملیاتی گردد به همین خاطر در این ملاقات 2 تفاهم نامه همکاری امضا می گردد.

معاون شهردار شیان اعلام کرد: تفاهم نامه نخست برای حضور اصفهان در کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم در شهر شیان است که این نمایشگاه با وسعت 2 میلیون متر مربع شروع شده و تا کنون 200 هزار متر مربع آن ساخته شده و سال آینده این پروژه به اتمام می رسد که غرفه ای با سطح بالا به صورت رایگان در اختیار شهر اصفهان قرار می گیرد تا مردم چین با صنایع دستی بی نظیر و با کیفیت شهر اصفهان آشنا شوند.

وی اضافه نمود: دومین تفاهم نامه نیز در حوزه سلامت است که در آن همکاری شهر اصفهان با منطقه جنوبی شهر شیان در حوزه گردشگری سلامت برقرار می گردد، ویژگی این منطقه این است که مسلمانان زیادی در آن ساکن هستند و مسئول این منطقه نیز مسلمان است.

دینگ با اشاره به ویژگی های شهر شیان توضیح داد: این شهر چهارمین پایتخت جهانی آسیا است و تاریخ 3100 ساله دارد و به شهر امید و آرزو معروف است، بیشترین دانش آموزان و 800 هزار دانشجو در دانشگاه های این شهر مشغول به تحصیل هستند و سلسله کاملی از کارخانه ها فراوری اتومبیل و کامپیوتر و خط فراوری کاشی و سرامیک در این شهر وجود دارد و قرار است هسته مرکزی کارخانه سامسونگ به زودی در این شهر راه اندازی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 407

به "اصفهان در کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم در چین حضور می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان در کریدور نمایشگاهی جاده ابریشم در چین حضور می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید