تور ارزان اروپا: هزینه تحصیل و زندگی در برترین کشورهای اروپایی (قسمت اول)

به گزارش مجله جهانگیر، تامین هزینه های تحصیل و زندگی برای ادامه تحصیل در خارج به ویژه در اروپا دغدغه بسیاری از دانشجویان در اقصی نقاط دنیا است.

تور ارزان اروپا: هزینه تحصیل و زندگی در برترین کشورهای اروپایی (قسمت اول)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی به علت برخورداری از دانشگاه های معتبر و بعضا امکان ادامه تحصیل رایگان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به عنوان موقعیتی مناسب برای تحصیل و زندگی در حافظه مردم سراسر دنیا جای گرفته است.

در این میان هزینه های امرار معاش و زندگی مهم ترین مبحث برای اندیشه سفر به اروپا محسوب می گردد. به عبارت دیگر، ارزیابی هزینه های تحصیل، شرایط زندگی و امکان کار دانشجویی یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی علاقه مندان به تحصیل در خارج است.

اتریش

  • میانگین شهریه: رایگان برای دانشجویان بومی/EU؛ هر نیم سال تحصیلی 726،72 یورو (نزدیک به 780 دلار) برای دانشجویان بین المللی همه مقاطع.
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه 10,200 تا 12,000 یورو (نزدیک به 11 هزار تا 13هزار دلار)

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا (EU) هستند، می توانند به طور رایگان در اتریش درس بخوانند، به شرط آن که تحصیلشان حدبیشتر تا دو ماه پس از مدت زمان استاندارد برای کامل کردن دوره به خاتمه برسد، در غیر این صورت باید برای هر نیم سال تحصیلی حدود 36,336 یورو (نزدیک به 400 دلار) بپردازند. بعلاوه، هر نیم سال تحصیلی مبلغ 1,750 یورو (نزدیک 20 دلار) برای عضویت در اتحادیه دانشجویی از همه دانشجویان اتریش دریافت می گردد.

بلژیک

  • میانگین شهریه دانشگاه های بلژیک: سالانه حدبیشتر 890 یورو (نزدیک به 960 دلار) برای دانشجویان اتحادیه اروپا؛ 890 تا 4,450 یورو (نزدیک به 960 تا 4,820 دلار) برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا. این ارقام برای تمام مقاطع است.
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه 10,200 تا11,400 یورو (نزدیک 11,050 تا12,300 دلار)

دلایل فراوانی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد: دانشگاه های معتبر، فرصت های عالی برای شبکه سازی بین المللی، تنوع بین شهرهایش که معروفیت دارد، گوناگونی غذاهای مخصوص منطقه ها، منظره ها دیدنی خارج شهر، کیفیت بالای زندگی در مجموع و البته شکلات های خوشمزه بلژیک. به همه این مزایا مناسب بودن شهریه ها را هم اضافه کنید.

دانمارک

  • میانگین شهریه: رایگان برای دانشجویان بومی/EU در همه مقاطع؛ سالانه 6 هزار تا 16 هزار یورو (نزدیک 6,500 تا 17,350 دلار) برای دیگر دانشجویان
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه 84 هزار کرون دانمارک (نزدیک 12,200 دلار)

دانمارک می تواند گزینه ارزان ای باشد. بیشتر دوره ها به زبان دانمارکی هستند، با این همه بیش از 600 دوره بین المللی معتبر در این کشور به انگلیسی آموزش داده می گردد و 86 درصد مردم دانمارک می توانند انگلیسی حرف بزنند.

فنلاند

  • میانگین شهریه: رایگان برای همه. از اوت 2017 به بعد دانشجویان بین المللی خارج از EU و EEA سالانه دست کم 1,500 یورو (نزدیک 1,600 دلار) پرداخت خواهند کرد.
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه9,600 یورو (نزدیک 10,400 دلار)

هزینه های زندگی در فنلاند در سنجش با دیگر کشورهای نوردیک، نروژ، سوئد و دانمارک کمی پایین تر است و دانشگاه های دولتی در حال حاضر برای همه رایگان هستند (جدا از شمار معدودی از دوره های تحصیلات تکمیلی خاص). در مدت اقامتتان در فنلاند کارهای فراوانی می توانید انجام دهید. فنلاند به کیفیت زندگی فوق العاده و سرمایه بالایش (که به مساوات بین مردم تقسیم شده) مباهات می نماید.

فرانسه

  • میانگین شهریه: برای بیشتر دوره های کارشناسی دانشگاه های دولتی 189 یورو (نزدیک 200 دلار)؛ برای بیشتر دوره های کارشناسی ارشد 256 یورو (نزدیک 280 دلار)؛ و برای دوره های دکترا 391 یورو (نزدیک 425 دلار). شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر است.
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه 9,600 یورو (حدود 10,500 دلار)

فرانسه دلکش ترین کشور برای گردشگرها، یکی از محبوب ترین کشورهای دانشجویان بین المللی نیز هست و شهریه و هزینه های زندگی کمابیش مناسبی دارد. شهریه برای دانشجویان بومی و بین المللی یکسان است و شهریه مدارس مهم (grandes écoles) و موسسات مهم (grandes écoles) که میزان آن را خودشان معین می نمایند، بسیار بالاتر است. برای زندگی در پاریس باید بیشتر هزینه کنید، چه بسا خواهید دید که ارزشش را دارد. هر چه نباشد پاریس چند بار پیاپی عنوان برترین شهر دانشجویی دنیا را از آن خود نموده است.

آلمان

  • میانگین شهریه: رایگان برای تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترا؛ هر نیم سال تحصیلی 10هزار یورو (حدود 10,800 دلار) به بالا برای بیشتر دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته (non-conseccutive).
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه 8هزار یورو (حدود 8,700 دلار) (بر پایه الزامات ویزا دانشجویی آلمان)

آلمان یکی از دوست داشتنی ترین مقاصد تحصیلی غیر انگلیسی است، که دارنده دانشگاه های تراز اول در دنیا و کیفت بالای زندگی است. دوره های کارشناسی تمام دانشگاه های دولتی برای همه رایگان است. دانشجویان کارشناسی ارشدی که کارشناسی خود را از جای دیگری گرفته اند در دسته دانشجویان ناپیوسته قرار می گیرند و معمولاً شهریه پرداخت می نمایند. دوره های دکتری دست کم برای شش نیم سال تحصیلی اول رایگان هستند. همه دانشجویان سالانه 250 یورو (حدود 270 دلار) برای هزینه های مدیریتی می پردازند.

تنوع دانشگاه های ایرلند در کنار شهرهای تاریخی، منظره ها تماشایی حومه شهر و فرهنگی منحصر به فرد، از این کشور یک مقصد تحصیلی مجذوب کننده می سازد.

ایتالیا

  • میانگین شهریه: سالانه 850 تا هزار یورو (حدود 920 تا 1,100 دلار) در دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی؛ سالانه 1،500 یورو (حدود 1,600 دلار) در مقطع تحصیلات تکمیلی.
  • میانگین هزینه های زندگی: سالانه 14،400 یورو (حدود 15,600 دلار)

هرچند دانشگاه های خصوصی ایتالیا سالانه تا 16هزار یورو (حدود 17,300 دلار) شهریه می گیرند، دانشگاه های دولتی این کشور بسیار ارزان تر هستند. دانشجویان بین المللی به میزان دانشجویان بومی واجد شرایط دریافت بورس ها و پژوهانه ها هستند، که بر پایه شایستگی علمی یا احتیاج اقتصادی اعطا می شوند و شامل بورس ها وام های دانشجویی، یاری به سکونت، کارت غذا و حذف شهریه می شوند.

منبع: کجارو / topuniversities.com
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1768

به "تور ارزان اروپا: هزینه تحصیل و زندگی در برترین کشورهای اروپایی (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: هزینه تحصیل و زندگی در برترین کشورهای اروپایی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید