وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد میدان هستید، بیایید وسط و کار کنید، 37 هزار میلیارد تومان پول درمان و یارانه دارو طلبکاریم

به گزارش مجله جهانگیر، سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم را ارائه می کرد تا بیمه ها بتوانند این پول را بپردازند، اما متأسفانه در این زمینه 25 هزار میلیارد تومان معوقه از سازمان برنامه و بودجه داریم.

وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد میدان هستید، بیایید وسط و کار کنید، 37 هزار میلیارد تومان پول درمان و یارانه دارو طلبکاریم

وزیر بهداشت، از مطالبات معوق مراکز درمانی و بعلاوه عدم پرداخت یارانه دارو اطلاع داد.

به گزارش مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، در مورد مطالبات معوق مراکز درمانی و روند اجرای طرح دارویاری، گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، مطالبه معوق از بیمه سلامت ندارند؛ اما از سازمان تأمین اجتماعی، 12 هزار میلیارد تومان طلب معوق داریم.

وی اضافه کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات می دهند؛ اما سازمان تأمین اجتماعی پول این خدمات را نمی دهد.

وزیر بهداشت به روند اجرای طرح دارویاری و مسائل داروخانه ها اشاره نمود و گفت: در طرح دارویاری اعلام کردیم که ارز بعضی داروها را نیمایی می کنیم و اختلاف ارز نیمایی به ترجیحی را بیمه ها بپردازند. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم را ارائه می کرد تا بیمه ها بتوانند این پول را بپردازند، اما متأسفانه در این زمینه 25 هزار میلیارد تومان معوقه از سازمان برنامه و بودجه داریم.

وی با عنوان این مطلب که رئیس نو سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت این معوقات را داده اند، اضافه کرد: در همین ارتباط، مصوبه هیأت دولت را داریم که 10 هزار میلیارد تومان پرداخت گردد که تا به امروز 3,200 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در مراحل اجرایی است.

بنابر این گزارش، وزیر بهداشت در سخنانی در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: در حال حاضر نه بودجه و نه پولی هست و در عین حال مسائل بسیار زیاد است؛ اگر مرد میدان هستید، وسط بیایید و کار کنید.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به عنوان قانونگذار و هم به عنوان کارشناس به ما یاری نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2001

به "وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد میدان هستید، بیایید وسط و کار کنید، 37 هزار میلیارد تومان پول درمان و یارانه دارو طلبکاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد میدان هستید، بیایید وسط و کار کنید، 37 هزار میلیارد تومان پول درمان و یارانه دارو طلبکاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید