نگرانی خانواده 2 روزنامه نگار محبوس مراکشی که دست به اعتصاب غذا زده اند

به گزارش مجله جهانگیر، خانواده های عمر الراضی و سلیمان الریسونی، دو روزنامه نگار مراکشی بازداشت شده در این کشور، با گذشت بیش از دو هفته از اعتصاب غذای آنها نسبت به وخامت شرایط جسمانی آنها ابراز نگرانی کردند.

نگرانی خانواده 2 روزنامه نگار محبوس مراکشی که دست به اعتصاب غذا زده اند

به نقل از سایت الحره، خلود مختاری، همسر الریسونی با اشاره به اینکه همسرش از زمان بازداشت (شش ماه قبل) تا به امروز 22 کیلو از وزنش را از دست داده که هفت کیلوگرم آن تنها مربوط به این هفته اخیر بوده، درباره بازداشت آن دو گفت: زندگی سلیمان و الراضی در خطر است و شرایط جسمانی آنها هر روز وخیم تر می شود.

والدین الراضی، دیگر خبرنگار مراکشی که از هشت ماه قبل در بازداشت به سر می برد، با حضور در تجمعی کوچک در دار البیضا برای اعلام همبستگی با این خبرنگاران، نسبت به پیامدهای خطرناک اعتصاب غذا بر شرایط سلامت فرزندشان ابراز نگرانی کردند.

پس از مخالفت چند باره دستگاه قضایی مراکش با آزادی موقت الریسونی و الراضی، آن دو از دو هفته قبل در اعتراض به استمرار بازداشت موقت شان دست به اعتصاب غذا زده و آزادی خود را خواستار شدند.

الراضی 34 ساله که با فعالیت هایش در حوزه دفاع از حقوق بشر شناخته می شود، به آزار جنسی و جاسوسی متهم شده و دستگاه قضایی مراکش اوایل مارس محاکمه او را به تاریخ 27 آوریل موکول کرد.

سلیمان الریسونی، سردبیر روزنامه اخبار الیوم که اواسط مارس به دلیل مسائل مالی توقیف شد، با شکایت یک فعال حوزه دفاع از حقوق همجنسگرایان به بی آبرو کردن با استفاده از خشونت و بازداشت متهم است.

جلسه بعدی محاکمه الریسونی پس از سه بار تعویق، 18 مه مشخص شد.

این دو خبرنگار همچنان اتهام های مطرح شده علیه خود را تکذیب می کنند و حامیان آنها نیز تاکید دارند که آن دو تحت محاکمه ای سیاسی قرار گرفته اند.

چند روز قبل کنندگانی از حزب اسلام گرای عدالت و توسعه مراکش از سعد الدین العثمانی، نخست وزیر این کشور درباره لزوم مداخله فوری برای انجام درخواست های این دوروزنامه نگار در رابطه با شرایط بازداشت شان مطابق با قوانین کشور و نجات جان آن دو سوال کردند که در ادامه کننده کل مدیریت زندان های مراکش در بیانیه ای گفت که بارها برای راضی کردن این دو خبرنگار به انصراف از اعتصاب غذا تلاش شده اما آنها نپذیرفته اند، به همین دلیل هر دو تحت مراقبت های پزشکی روزانه قرار دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1377

به "نگرانی خانواده 2 روزنامه نگار محبوس مراکشی که دست به اعتصاب غذا زده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی خانواده 2 روزنامه نگار محبوس مراکشی که دست به اعتصاب غذا زده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید