نقاشی دیوار ساختمان

به گزارش مجله جهانگیر، چگونه دیوار را مانند یک حرفه ای نقاشی کنید؟

نقاشی دیوار ساختمان شاید بیشترین موردی باشد که در بازسازی ساختمان، افراد آماتور و تازه کار هم با رعایت یک سری نکات می توانند همانند افراد حرفه ای عمل نمایند. نقاشی داخلی ساختمان به اندازه سطح و درجه کارهای سنگین مانند کارهای الکتریکی و لوله کشی سنگین نیست و احتیاج به مهارت و تخصص خاصی ندارد و خودتان نیز می توانید این کار را انجام دهید. در طول سالها، طراحان و نقاشان حرفه ای روش ها و ترفند های مشخصی را تعریف نموده اند که باعث می گردد با رعایت این اصول بتوان به نتیجه ای مطلوب رسید و طرح رنگ دیوار فوق العاده ای را بدست آورید.

نقاشی دیوار ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حذف موانع کوچک

در نقاشی دیوار ساختمان حذف تعداد محدودی از عناصر موجود در خانه که رنگ آمیزی نمی گردد، معمولا ساده تر و سریع تر از وجود آنها در فضا و رنگ نکردن آن است ولی برای مواردی که نمی توانید آن ها را از فضا دور کنید، می توانید با تیغه تیز و کاردک بعداً لک های رنگی را پاک کنید. این موانع می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • کلید لامپ و پریزها
  • قاب عکس ها
  • قلاب و جالباسی برای حوله یا لباس

بعضی از موانع موجود روی دیوارها نیاز به کوشش زیادی برای حذف و جایگزینی دارند یا با برداشتن آنها ممکن است به دیوارها آسیب برسد. اگر آسیب جزئی باشد می توان با بتونه و گچ کاری آن را رفع کرد.

چگونه دیوار را مانند یک حرفه ای نقاشی کنید؟

استفاده از رنگ با کیفیت بالا

در بازسازی ساختمان قدیمی یکی از نکاتی که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر بنا دارد، نقاشی کردن دیوار ها و یا استفاده از کاغذ دیواری است. خرید رنگ با کیفیت پایین به نظر می رسد گزینه ای ایده آل برای نقاشی دیوار ساختمان به نظر نمی رسد. رنگ و نقاشی دیوار با استفاده از رنگ بی کیفیت زحمت کار را چند برابر خواهد نمود و مجبور می شوید برای درست رنگ دریافت، چندین مرتبه و در لایه های متعدد دیوار را رنگ بزنیدو این ممکن است در زیبایی دیوار رنگ شده تاثیری منفی بگذارد. بنابر این استفاده از رنگ با کیفیت بالا، با توجه به نتیجه کار انتخابی ارزشمند است.

خرید ابزارهای نقاشی حرفه ای

در نقاشی دیوار ساختمان از ابزار های نقاشی حرفه ای استفاده نمایید و همچنین قبل از هر اقدامی یا محیطی که می خواهید آن را رنگ کنید را از هرگونه وسیله ای خالی کنید و یا بر روی مبلمان و وسایل کاور پلاستیکی مخصوص بکشید. دو مورد از ابزار های نقاشی حرفه ای عبارتند از:

غلتک های عظیم: با استفاده از فریم های غلتکی و پوشش های غلتکی، میزان کیفیت و راندمان خود را با 50 درصد افزایش دهید. محبوب ترین عرض در بازار مصرف نماینده 12 اینچ است، زیرا پردازش و مناطق پوشش دهی آن آسان تر است. افراد حرفه ای و متخصص با استفاده از یک غلتک 18 اینچی، می توانند نتیجه کار را به صورت بهتر و سریع تری مشاهده نمایند.

فیلم پوششی: نقاشان حرفه ای اغلب از فیلم ماسک پلاستیکی برای پوشش دیوارهای مجاور، سقف و پنجره ها استفاده می نمایند. برق استاتیک این پلاستیک فوق العاده نازک را به سطح نگه می دارد.

خرید ابزارهای نقاشی حرفه ای

انجام کار با منبع نور قوی

برای انجام کلیه کارهای بازسازی بنا و مخصوصاً نقاشی دیوار ساختمان باید نور زیادی در محیط وجود داشته باشد. نور زیاد باعث می گردد به خوبی تغییرت به چشم آیند. با درخشش نور بر روی دیواری که نقاشی می کنید، به راحتی می بینید که فرایند کار چطور پیش می رود. استفاده از قلم های دسته دار نواری هم برای افراد حرفه ای و هم افراد آماتور مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین کاربرد آن در امتداد نقطه اتصال بین دیوار و سقف، دیوارهای مجاور و در امتداد بالای پایه ها است. اگر دیوار دارای یک درپوش یا پنجره باشد، قلم را باید در اطراف درب یا پنجره تنظیم کنید.

نقاشی دیوار ساختمان

در هنگام آغاز کار نقاشی دیوار ساختمان، همواره نباید از رنگ برای آغازگر بهره ببرید. همواره از آغازگرهای گچی بهره ببرید. یعنی به نوعی ابتدا باید کمی رنگ روی دیوار را با سمباده بسایید، جاهایی که به دلیل داشتن ترک، فرو رفتگی و یا ریختن آنها نیاز به ترمیم دارند را به یاری گچ و بتونه اصلاح نمایید. سپس بر روی آن از پوشش دهنده های مخصوص یا پرایمر بهره ببرید و در نهایت در چند لایه دیوار را رنگ نمایید. در هر مرحله نیز باید صبر کنید لایه زیری به صورت کامل خشک گردد.

منبع: رویا مال
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 720

به "نقاشی دیوار ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی دیوار ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید