نامگذاری خدمات، محصولات و اماکن با اسامی محلی مانعی ندارد

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشنامه ای از بلامانع بودن استفاده از نام های مورد استفاده در گویش های محلی و قومی رایج در منطقه ها مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه ها و اماکن خبر داد.

نامگذاری خدمات، محصولات و اماکن با اسامی محلی مانعی ندارد

در بخشی از این بخشنامه خطاب به معاونان، رؤسا و مدیران کل ستادی و استانی این وزارتخانه آمده است: در اجرای مادۀ 6 آیین­ نامۀ اجرایی قانون ممنوعیت به­ کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، مصوب سال 1378 هیئت محترم وزیران و اصلاحات بعدی در سال 1394مطابق نص صریح آیین­ نامۀ یادشده، ،استفاده از نام های رایج در گویش­ های محلی و قومی در منطقه ها مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه­ ها و اماکن مانعی ندارد.

در این بخشنامه به بلامانع بودن استفاده از اسامی خاص اقلیت های دینی شناخته­ شده در قانون اساسی و در نامگذاری های فوق الذکر اشاره شده است.

بر اساس این بخشنامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع­ رسانی موظف است دستورالعمل صدور مجوز تبلیغات و نام­گذاری اسامی محصولات، خدمات، مؤسسه­ ها، اماکن و سر در فروشگاه­ ها، واحدهای صنفی و مؤسسات تجاری مربوط از جمله منطقه ها مرتبط با اقوام و گویش­ های محلی را با رعایت مفاد این بخشنامه تهیه و پس از تصویب در کمیته مرکزی سازمان­ های تبلیغاتی کشور به اجرا گذارده و گزارش آن را هر سه ماه یکبار ارائه نماید.

در خاتمه این بخشنامه آمده است که کلیه دفاتر و ادارات­ کل ستادی و استانی در این زمینه موظف به همکاری با معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع­ رسانی هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2012

به "نامگذاری خدمات، محصولات و اماکن با اسامی محلی مانعی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگذاری خدمات، محصولات و اماکن با اسامی محلی مانعی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید