مسئول مطبوعاتی معاون اشرف غنی: آمریکا به هیچ یک از شعارهایش در افغانستان نرسید

به گزارش مجله جهانگیر، مسئول مطبوعاتی معاون رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت که آمریکا نه تنها به هیچ یک از شعارهایش در افغانستان نرسید، بلکه رسیدن به آن آرمان ها را هم سخت کرد.

مسئول مطبوعاتی معاون اشرف غنی: آمریکا به هیچ یک از شعارهایش در افغانستان نرسید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد راهنمایی مسئول مطبوعاتی معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با انتشار یادداشتی در روزنامه افغانستان ما نوشت: آمریکا به اسم تنها ابرقدرت در دنیا با شعارهایی وارد افغانستان شده بود که به نظر می رسد به هیچ یک از آن شعارها نرسید که هیچ بلکه جهت رسیدن به همان آرمان ها را سخت تر کرد.

وی با اشاره به اظهارات جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که مرور این سخنان نشان می دهد که آمریکا چقدر با اهداف اعلام شده اش فاصله دارد.

راهنمایی اظهار داشت: جورج بوش گفته بود که هدف از حمله آمریکا و جبهه ضد تروریسم به افغانستان نابودی القاعده در افغانستان و نابودی تروریسم در سراسر دنیا است. و این جنگ تا زمانی که تمامی گروه های تروریستی در سطح دنیا نابود شوند ادامه خواهد یافت.

این مسئول مطبوعاتی با تشریح میراث آمریکا در افغانستان اظهارداشت: اکنون اگر با توجه به اهدافی که جبهه ضد تروریسم به رهبری آمریکا برای خود ترسیم نموده بود، به شرایط دنیا و به خصوص به مقدار حضور تروریسم در منطقه و دنیا نگاه کنیم، یک میراث وحشتناکی از جنگ آمریکا علیه تروریسم را می توان مشاهده کرد.

وی تاکید نمود: آمریکا در جنگ افغانستان نه تنها به اهداف خود دست نیافته است بلکه دشمن را قوی تر از قبل و شرورتر از پیش ساخته و جنگ همچنان در خاک افغانستان ادامه دارد.

راهنمایی اضافه نمود: آمریکا درحالی در چنین شرایطی تصمیم به خروج از افغانستان گرفته که با کابل پیمان استراتژیک و امنیتی امضا نموده بود و دولت افغانستان واشنگتن را بزرگترین شریک و حامی بین المللی خود می دانست اما اکنون در میدان جنگ تنها مانده است.

مسئول مطبوعاتی سرور دانش اظهار داشت: آمریکا در دو سال گذشته نه تنها دولت افغانستان را تقویت ننموده است بلکه آن را تضعیف نموده و طالبان را دوباره احیا کرد و دست پاکستان را به اسم یک بازیگر مهم در عرصه افغانستان بازتر از گذشته به یادگار گذاشته است.

وی ماموریت آمریکا در افغانستان را شکست تاریخی برای واشنگتن دانست و توضیح داد که حضور نظامی آمریکا برای افغانستان تنها جنگ و خشونت بیشتر را به یادگار گذاشته است.

راهنمایی بعلاوه اظهارداشت: همه آنچه دستاوردهای مشترک بیست سال اخیر مردم افغانستان و شرکای بین المللی آن به شمار میرود در معرض خطر قرار گرفته است. از اینرو می توان گفت که میراث آمریکا برای افغانستان مسلماً صلح و رفاه و ثبات سیاسی نبوده است بلکه جنگ بیشتر و بحران عمیق تر بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1493

به "مسئول مطبوعاتی معاون اشرف غنی: آمریکا به هیچ یک از شعارهایش در افغانستان نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول مطبوعاتی معاون اشرف غنی: آمریکا به هیچ یک از شعارهایش در افغانستان نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید