لزوم همراهی و یاری برای مدیریت ایمن و مسئولانه سفر در روز های به جامانده تعطیلات نوروز

به گزارش مجله جهانگیر، خبرگزاری خبرنگاران- معاون گردشگری کشور: تا 7 فروردین در مجموع اشغال یک میلیون و 300 هزار نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، حدود 450 هزار نفر طی 10 روز گذشته سفر نموده اندو ضریب اشتغال متوسط این مراکز حدود 30 درصد است.

لزوم همراهی و یاری برای مدیریت ایمن و مسئولانه سفر در روز های به جامانده تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، آقای، ولی تیموری در میزگرد تصویری (وبینار) ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور دستگاه های عضو ستاد باعنوان مدیریت سفر ایمن در نوروز 1400 به منظور آنالیز خدمات سفر با موضوع سفر و شیوه نامه های ابلاغی در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری روز یکشنبه هشتم فروردین 1400 به شکل تصویری برگزار گردید از همکاری صمیمانه اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سطح ملی و ستاد های اجرایی در استان ها به دلیل این که در روز های شروع سال نو دور از خانواده مشغول خدمت رسانی هستند، تشکر کرد و اضافه نمود: از مردم عزیز چه آن هایی که در سفر ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و چه آن هایی که با تعویق سفر های خود به زمان های مناسب تر، ستاد ملی مدیریت کرونا را در مدیریت این بیماری یاری کردند، تشکر می کنم.

او اظهار کرد: ارائه آمار های مقایسه ای از سوی بعضی دستگاه ها نسبت به سال 99 به نظر منطقی نیست و بهتر است این مقایسه نسبت به سال 98 یا 97 انجام گردد.

معاون گردشگری کشور تأکید کرد: به رعایت اصول مهمان نوازی، مردم داری، برخورد کریمانه و مهربانانه با مسافران، زائران و گردشگران و هدایت همراه با گشاده رویی در مواردی که تغییر رنگ در بعضی شهر ها اتفاق می افتد، توصیه می کنیم.

او اضافه نمود: ضرورت دارد تا همراهی و یاری بیشتری برای مدیریت ایمن و مسئولانه سفر در روز های به جامانده تعطیلات انجام گردد.

آقای تیموری اعلام کرد: ما به عنوان اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در کنار همه اعضا کوشش می کنیم تا این بیماری مدیریت گردد. با توجه به این که این بیماری ادامه پیدا نموده است و کسب و کار های مرتبط با گردشگری و خدمات سفر از این موضوع ضرر های زیادی دیدند در قالب مصوبات ستاد ملی کرونا گشایش مقطعی و محدود برای فعالان حوزه گردشگری به وجود آمد.

او ادامه داد: در چنین شرایطی احتیاج است که ما به عنوان متولیان گردشگری کشور، مسائل فعالان این حوزه را بازگو و از آن ها حمایت کنیم. مسأله مهم برای ما مدیریت بیماری کرونا است که با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تحت عنوان سفر های ایمن و مسؤولانه سعی کردیم این بیماری کنترل گردد.

معاون گردشگری کشور اضافه نمود: همکاران ما در ورودی شهر ها و سایت ها در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی تذکرات لازم را ارائه می کردند و من آنچه در بازدید از شهر ها و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری داشتم، می دیدم همه این شیوه نامه ها را رعایت می نمایند.

ارتباط مستمر اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای ارائه خدمات بهتر به مردم

آقای سیدمحمدکاظم خلدی نسب دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از هماهنگی و ارتباط میان اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ایام نوروز 1400 تشکر کرد و ادامه داد: با ارتباط مستمری که میان اعضا ایجاد شده است در ایام نوروز شاهد افزایش هم افزایی و ارائه خدمات بهتر به مردم در راستای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بودیم.

آقای حسین درخشان که به عنوان نماینده سازمان امداد و نجات در این وبینار به شکل ویدئو کنفرانس حضور داشت در ادامه، گفت: وظیفه ما این است از مردم حمایت کنیم و در کنار آن ها باشیم، به این منظور در سال 1400 در طرح و امداد نوروزی تعداد پایگاه های ما از 560 پایگاه در سال گذشته به 1205 پایگاه در نوروز سال جاری رسید تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

او اضافه نمود: در کنار خدمات نوروزی وظیفه جدیدی به ما محول شد تا در کنار وزارت بهداشت به کنترل مبادی ورودی مرز ها بپردازیم به این منظور در 33 مرز زمینی، دریایی و هوایی که تردد مسافر وجود داشت، مستقر شدیم.

آقای درخشان توضیح داد: تا هشتم فروردین 1400 حدود 56 هزار نفر از هم وطنانمان را که طی ایام نوروز وارد کشور شدند، تحت کنترل داشتیم به طوری که تعدادی از آن ها که تست پی سی آر نداشتند، حدود 11هزار آزمایش فوری گرفتیم و 32 نفر را به قرنطینه های وزارت بهداشت معرفی کردیم.

کاهش 96 درصدی تماس های مردم در حوزه گردشگری و سفر در نوروز 1400

آقای هادی سجادی راد از کانون اتومبیل رانی و دنیا گردی در این وبینار، اظهار کرد: در ایام نوروز سال های گذشته 100 هزار تماس مردمی در حوزه های مختلف گردشگری و سفر داشتیم، اما سال جاری طی 10 روز گذشته به طور میانگین 3هزار و 600 تماس به شکل میانگین روزی 350 تماس توسط مردم گرفته شد، این آمار نشان دهنده کاهش سفر ها بوده است.

در ادامه نمایندگان سازمان تعزیرات، هلال احمر و وزارت کشور گزارش های خود را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1325

به "لزوم همراهی و یاری برای مدیریت ایمن و مسئولانه سفر در روز های به جامانده تعطیلات نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم همراهی و یاری برای مدیریت ایمن و مسئولانه سفر در روز های به جامانده تعطیلات نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید