علاقه مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

به گزارش مجله جهانگیر، در جریان بازدید سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان از دانشگاه بلگرداد گفته شد: به رغم تشکیل کلاس های مجازی، همچنان علاقه مندی به یادگیری زبان فارسی به اسم زبان انتخابی وجود داشته و زبان فارسی یکی از پرمخاطب ترین واحدهای درسی این دانشگاه است.

علاقه مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

به‬ گزارش‬ خبرنگاران به نقل از روابط‬ عمومی‬ بنیاد‬ سعدی، ‬ محمدتقی بختیاری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان، از جلسه آزمون زبان فارسی در دانشگاه بلگراد بازدید کرد. او در این بازدید با تعدادی از دانشجویان زبان فارسی گفت وگو کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور پرتعداد دانشجویان علاقه مند به یادگیری زبان فارسی در این دانشگاه اظهار کرد: علاقه مندی نسل جوان و دانشگاهی به یادگیری زبان فارسی، فرصت بسیار مغتنمی برای آشنایی آن ها با تاریخ، فرهنگ و واقعیات امروز ایران اسلامی است و بی تردید این اهداف با حضور پرتعداد دانشجویان در کلاس های آموزش زبان فارسی محقق می گردد.

او با اشاره به حضور پیشین خود در سال های گذشته در جمع دانشجویان این دانشگاه اضافه کرد: خرسندیم که طی سال های اخیر آموزش زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به خوبی تثبیت شده و این فرایند با جدیت، برنامه ریزی و اهداف معین ادامه دارد و معتقدیم این ظرفیت رو به رشد، بستر مناسب و مطمئنی برای تقویت مناسبات فرهنگی فراهم می نماید.

در جریان این بازید، سعید صفری، استاد زبان فارسی، توضیحاتی درباره برگزاری آزمون ماه سپتامبر و فعالیت های آموزشی ارائه داد و گفت: از سال گذشته و در دوران همه گیری کرونا، تمام کلاس های آموزشی دانشگاه به صورت مجازی در پلتفرم دانشگاه برگزار گردید، اما آزمون های انتها ترم و دو نوبت آزمون در ماه سپتامبر به صورت حضوری برگزار می گردد.

صفری اضافه کرد: به رغم تشکیل کلاس های مجازی، همچنان علاقه مندی به یادگیری زبان فارسی به اسم زبان انتخابی وجود داشته و زبان فارسی یکی از پرمخاطب ترین واحدهای درسی این دانشگاه است.

او بعلاوه به تهیه و فراوری منابع آموزشی نو برای دانشجویان این دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد که تا در سال نو تحصیلی امکان استفاده از سامانه آموزشی نو بنیاد سعدی، مینا، برای تقویت مهارت های فارسی آموزی دانشجویان فراهم گردد.

نشریه علمی-ترویجی پرسیا منتشر می گردد

بختیاری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ابتدای این بازدید در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد حضور یافت و ضمن آشنایی با برنامه های این مرکز گفت: تشکیل این مرکز فاخر، فرصت فعالیت های فرهنگی و آموزشی بسیار خوبی را فراهم نموده که در راستای تقویت و توسعه کرسی زبان فارسی است و رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی از برنامه های آن حمایت می نماید؛ به همین دلیل با مشارکت رایزنی فرهنگی، به زودی نخستین شماره از نشریه علمی- ترویجی پرسیا با ارائه مقالاتی در حوزه تاریخ، فرهنگ، هنر و ادبیات ایران به زبان صربی از سوی مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد منتشر می گردد.

تشکیل دوره ها و کارگاه های آموزشی زبان فارسی، دسترسی به پایگاه داده های زبان فارسی، سالن مطالعه و کتابخانه و هم اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی از جمله نمایش فیلم، سخنرانی، شب شعر و نشست های علمی و فرهنگی از جمله فعالیت های مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1549

به "علاقه مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید