ظرفیت های گردشگری نجوم در قم معرفی می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل میراث فرهنگی قم از حضور رصدخانه سیار تارا در قم با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری نجوم اطلاع داد.

ظرفیت های گردشگری نجوم در قم معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی با اعلام این خبر اضافه نمود: گروه دانش شبکه چهار سیما در حال ساخت مستندی به نام راهنمای مسافران کهکشان در شهرهای مختلف کشور باهدف معرفی ظرفیت ها و پتانسیل گردشگری نجوم است که این بار این بار رصد خانه سیار تارا در شهر کویری قم حضور یافت.

او ادامه داد: رصد خانه سیار تارا امروز با استقرار در کاروانسراهای دیرگچین، پاسنگان،مجموعه رصدخانه امام علی(ع)روستای ویریج و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به ظرفیت های گردشگری نجوم کویر قم خواهد پرداخت.

یزدانی با بیان این که کویر قم دارای ظرفیت ها و پتانسیل خوبی در زمینه نجوم است گفت: توجه به گردشگری نجوم گامی در جهت توسعه صنعت توریسم است.

رصد خانه سیار تارا نخستین و تنها رصد خانه سیار ایران و خاورمیانه به همت متخصصان داخلی در عرض یک سال و نیم فراوری شده است، با توجه به این که برخی پدیده های نجومی خاص را با توجه به محل رصدخانه های ثابت نمی توان به خوبی رصد کرد و استقرار این گونه رصدخانه های سیار در مناطق مختلف می تواند به حل این مشکل یاری کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 33

به "ظرفیت های گردشگری نجوم در قم معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری نجوم در قم معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید