شکایت فدراسیون جودو به دادگاه حکمیت ورزش (CAS)

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، آرش میراسماعیلی با اشاره به اتفاقات اتفاق افتاده در حاشیه برگزاری رقابت های جهانی توکیو و حواشی مربوط به آن گفت: در تاریخ 13 سپتامبر نامه ای از سوی فدراسیون جهانی دریافت نموده ایم که اغلب حاوی گزارشِ خلافِ واقع از اتفاقات پیش آمده در مسابقات جهانی توکیو بود. با توجه به گزارش های فوق، فدراسیون جهانی جودو پنج نفر را به عنوان کمیته انضباطی برای داوری این اتفاقات از کشورهای ژاپن، انگلیس، سوئد، فرانسه و مالت مامور کرد.

شکایت فدراسیون جودو به دادگاه حکمیت ورزش (CAS)

وی که با روابط عمومی این فدراسیون مصاحبه اضافه کرد: فدراسیون جهانی در یک اقدام خارج از عرفِ معمول از برگزار کنندگان کمیته انضباطی خواهان یک تعلیق پیش گیرانه و محافظتی برای جودوی ایران را تا رسیدگی نهایی به پرونده شده بود و در همین رابطه به فدراسیون جودوی ایران پیشنهاد داده شد یکی از گزینه های دفاع به صورت کتبی یا شفاهی را برای دفاع از حقانیت خود انتخاب کند.

میراسماعیلی با اشاره به هماهنگی های لازم اجرا شده با مسئولین ورزش کشور گفت: ما برای پاسخ راه کتبی را انتخاب و از فدراسیون جهانی مستندات و گزارش ها را درخواست کردیم.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: در روز 17 سپتامبر جواب نامه را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارسال و درکمال تعجب و پس تنها گذشت یک روز از ارسال دفاعیه ما، در روز 18 سپتامبر نامه ای را از سوی IJF دریافت کردیم که بدون تشکیل کمیته انضباطی یاد شده و در اقدامی شتاب زده یک تعلیق پیشگیرانه را برای جودوی جمهوری اسلامی ایران اعمال نموده بودند. به همین دلیل و در دفاع از حقانیت جودوی ایران، نامه ای را به نشانه اعتراض به روال آنالیز پرونده و تناقض در نامه های دریافتی به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و در جواب نامه ارسالی ما فدراسیون جهانی گزارش و ادعاهایی را برای ما ارسال کردند.

وی اضافه کرد: در همین رابطه با مشورت دریافت از وکلای مجرب و همچنین با تایید وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک نامه دفاعیات به کمیته انضباطی قبل از 5 اکتبر ارسال شد و منتظر تشکیل و رای نهایی صادره از سوی این کمیته هستیم.

آرش میراسماعیلی یادآور شد: برای پاسخ به نامه تعلیق پیشگیرانه، فدراسیون جهانی جودو 21 روز مهلت اعتراض به این تعلیق موقت را برای جودوی ایران در نظر گرفته بود که از 18 سپتامبر تا 9 اکتبر فرصت پاسخ داشتیم و با هماهنگی کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک ، امیر ساعد از وکلای مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک که از سوی فدراسیون انتخاب شده بود ما را در طول آنالیز به این پرونده کمک کند. پس از برگزاری چند جلسه تخصصی لایحه اولیه با هماهنگی مسئولین ورزش آماده و در تاریخ 7 اکتبر این لایحه اعتراضی به رای تعلیق پیشگیرانه به دادگاه حکمیت ورزش(CAS) ارسال شد.

رئیس فدراسیون جودو در انتها ضمن تشکر از همکاری لازم دکتر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و جناب دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در این مدت گفت: 10 روز فرصت داریم تا مستندات و لایحه تکمیلی، شهود و داوران را برای آنالیز نهایی پرونده اعلام کنیم و امیدوار هستیم با توجه به شرایط تصمیم عادلانه ای در این باره صادر گردد و بار دیگر شاهد درخشش جودوکاران ایرانی در میادین مختلف بین المللی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 198

به "شکایت فدراسیون جودو به دادگاه حکمیت ورزش (CAS)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت فدراسیون جودو به دادگاه حکمیت ورزش (CAS)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید