شام گیاهی بخورید تا قلب سالمی داشته باشید

به گزارش مجله جهانگیر، خبرگزاری خبرنگاران- با مصرف غذا های سرشار از کربوهیدرات کامل همچون سبزیجات و غلات و مصرف گوشت کمتر، می توان از خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاست.

شام گیاهی بخورید تا قلب سالمی داشته باشید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دانشگاه هاروارد، پژوهشگران در مقاله ای در شماره اخیر نشریه متابولیزم و بیماری های غدد درون ریز اعلام کردند کسانی که شام سرشار از گوشت های چرب و هیدروکربن های تصفیه شده مصرف می نمایند بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

بیماری های قلبی عروقی همچون نارسایی قلبی، حملات قلبی یا سکته های مغزی همه روزه در حال بیشتر شدن هستند و سالانه جان بیش از 17 میلیون و 900 هزار نفر را در دنیا می گیرند.

مصرف مقادیر زیاد چربی اشباع شده، گوشت های فرآوری شده و قند های افزوده شده به غذاها، کلسترول شما را بالا می برد و به تبع آن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. با مصرف غذا های سرشار از کربوهیدرات کامل همچون سبزیجات و غلات و مصرف گوشت کمتر می توان از این خطر کاست.

دکتر یینگ لی و همکارانش در دانشگ ها هاربین در چین می گویند خوردن شام حاوی مقادیر زیادی مواد گیاهی، با هیدروکربن های کامل و چربی های غیر اشباع، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به 10 درصد کاهش می دهد.

در واقع، با مصرف غذای سالم در وعده شام، به قلب خود یاری بزرگی می کنید. مطالعه بر روی 27 هزار و 911 نفر فرد بالغ نشان می دهد مصرف غذا های گیاهی در وعده شام، فواید بسیاری برای قلب شما دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1430

به "شام گیاهی بخورید تا قلب سالمی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شام گیاهی بخورید تا قلب سالمی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید