سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو: نیروهای بالقوه گردشگری و صنایع دستی به شکل شایسته در نمایشگاه تهران حضور دارند

به گزارش مجله جهانگیر، سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران گفت: برای ایجاد گردشگری پایدار، جوامع بومی و محلی در صدر قرار می گیرند و در غیر این صورت به تدریج این میراث از بین خواهد رفت. مشارکت جوامع بومی در گردشگری یاری می نماید تا مردم گوناگونی مهارت های خود را توسعه دهند و در نهایت میلیون ها شغل ایجاد و آن را تبدیل به تغییرات مثبت در جوامع می نماید.

سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو: نیروهای بالقوه گردشگری و صنایع دستی به شکل شایسته در نمایشگاه تهران حضور دارند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی، سوتان سوتکوفسکی سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران در این مراسم با قرائت پیامی سخنانش را با اهمیت و چالش های گردشگری و رابطه آن با صنایع دستی از دیدگاه یونسکو شروع کرد و گفت: ما در یونسکو عمدتا به گردشگری فرهنگی می پردازیم که به معنای حرکت افراد به سمت جاذبه های فرهنگی که از محل زندگی افراد دور است و تجربیات جدید در جهت اغنای احتیاجهای فرهنگی است. گردشگری فرهنگی شامل گردشگری در مناطق و جاذبه های شهری به ویژه در شهرهای بزرگ و تاریخی از جمله موزه ها یا محل های نمایشی است. گردشگری فرهنگی همچنین شامل گردشگری در مناطق روستایی است که به بررسی ارزش ها و سبک های زندگی روستایی می پردازد.

او در ادامه اضافه نمود: گردشگری پایدار که هدف نهایی مدیران گردشگری است نیز به نوعی از گردشگری اطلاق می گردد که برای مسافران از کشورهای دیگر در نظر گرفته می گردد و به دنبال فراهم آوردن تعطیلات شگفت انگیز و آموزشی است که برای افراد کشور میزبان نیز مفید خواهد بود.

سوتان سوتکوفسکی به میراث فرهنگی ناملموس یا زنده نیز اشاره نمود و گفت: این نوع میراث فرهنگی، بیانگر روحیات افراد است و این شکل از میراث فرهنگی به سنت هایی اشاره دارد که از نسل های گذشته به ما ارث رسیده است و به آیندگان منتقل می گردد که شامل هنرهای سنتی، نمایشی، اجتماعی، آداب و رسوم مذهبی و جشن هاست که به جوامع هویت می بخشد و حاصل کار آن سودده نیست.

او اظهار کرد: امروزه به نظر می رسد اهداف صنایع گردشگری خلاف این امر باشد. صنعت گردشگری، صنعتی مبتنی بر تجارت و اهداف مالی است، گردشگر آن را می طلبد بنابراین آن را توسعه می دهیم و وقتی دوستش ندارد بنابراین آن را حذف می کنیم. پس ما چطور می توانیم است دو مفهوم را با هم آشتی دهیم که به شکلی پایدار از گردشگری فرهنگی دست یابیم که از پایگاه های میراث ملموس، آداب و رسوم و سنت ها پاسداری کرد.

سوتان سوتکوفسکی توضیح داد: برای انجام آن احتیاج به یک چارچوب مدیریتی پایدار در جامعه داریم. هدف ما باید جلوگیری از بین رفتن سنت ها باشد.

او اضافه نمود: باور دارم نیروهای بالقوه گردشگری و صنایع دستی به صورتی شایسته در این نمایشگاه بین المللی حضور دارند و طی سالیان گذشته دفتر منطقه ای یونسکو در تهران نیز دست در دست با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت حمایت از کوشش ها و پروژه های مختلف گام برداشتند و امیدوارم این همکاری ها در سال های آینده ادامه پیدا کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 414

به "سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو: نیروهای بالقوه گردشگری و صنایع دستی به شکل شایسته در نمایشگاه تهران حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو: نیروهای بالقوه گردشگری و صنایع دستی به شکل شایسته در نمایشگاه تهران حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید