سازندگان یاکوزا به علت ساخت شبیه سازهای آرکید جایزه دریافت کردند
به گزارش مجله جهانگیر، هیتوشی آیزاوا (Hitoshi Iizawa)، برنامه نویسی که با شبیه سازی آثار دستگاه های آرکید سگا مدل 2 و 3 در سری یاکوزا شناخته می گردد، در CEDEC یا همان بزرگترین کنفرانس ژاپن برای توسعه دهندگان تفریح های تعاملی، جایزه بخش مهندسی (Engineering Division Award) را دریافت کرد.
این رویداد تخصص و منحصربه فرد بودن کوشش ها برای ارائه بازی ها برای سخت افزارهای امروزی را ستود و از این برنامه نویس برای جلب توجه گیمر های امروزی به این آثار قدیمی قدردانی کرد. از نظر حفظ بازی ها در طول زمان، بازی های آرکید معمولا برای عرضه روی سیستم های مدرن موانع زیادی پیش روی برنامه نویسان قرار می دهند چرا که هر بازی می تواند الگوریتم خاص خود را داشته باشد و روی سیستمی خاص منتشر شده باشد. این واقعیت را نیز به مورد گفته شده اضافه کنید که بازی های سه بعدی پیچیدگی بیشتری دارند.
این شبیه سازی ها به طور خاص برای پر کردن فضای بازی ها با مینی گیم ها به وسیله استودیوی Ryu ga Gotoku انجام شد. بازی های سری Yakuza ،Like a Dragon، Judgment دارای فهرست کاملی از بازی های قدیمی سگا، مانند Fighting Vipers ،Virtua Fighter 2 و Sega Bass Fishing بودند. جالب است بدانید که نه تنها بازی ها وجود دارند، بلکه خود دستگاه های آرکید نیز با جزئیات زیادی ارائه شده اند و برای دوستداران آثار قدیمی تماشا آن ها مجذوب کننده است.
البته کار آیزاوا در پورت بازی های آرکید قدیمی به دهه 2000 برمی گردد، جایی که او روی Sega Ages 2500: Virtua Fighter 2 کار می کرد و بعدها به انتقال Daytona USA روی ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 یاری زیادی کرد. پیشرفت هایی در ارائه پورت هایی از بازی های سگا مدل 2 و مدل 3 به وسیله جوامع هواداران حاصل شده است، با این حال، داشتن یک ابزار رسمی برای انجام این بازی ها همواره یک امتیاز محسوب می گردد و امید است که در آینده به صورت آثاری مستقل در دسترس قرار گیرند و نیازی نباشد که برای تجربه آن ها بازی دیگری را نصب کنیم.
منبع: Destructoid
منبع: دیجیکالا مگ