زره دارتز بر پیکربنز GLS

به گزارش مجله جهانگیر، کمپانی دارتز یکی از معروفترین مراکز طراحی و فراوری محدود خودروهای خاص ضدگلوله در جهان است که بعضی محصولات فراوریی آن به جهت سبک و سیاق متفاوت طراحی، مشخصات فنی و و البته حفاظتی بدنه بسیار مشهور هستند.

زره دارتز بر پیکربنز GLS

اما به تازگی این شرکت از محصول جدیدش با نامی عجیب و طولانی Dartz Prombron Black Alligator MMXX Black Tiger Edition رونمایی کرده که بر پایه مرسدس GLS طراحی و ساخته شده است. به عبارت ساده تر تیم طراحی و مهندسی Dartz اقدام به تقویت کامل بدنه یک مرسدس بنز GLS با طرحی خاص کرده اند. در اولین مواجهه با این خودرو، چهره خشن و مخوف آن و ترکیب رنگی نارنجی/مشکی بدنه شما را کاملاً میخکوب می کند.

طراحی بدنه با مجموعه ای از سطوح مثبت و منفی (بیرون زده و برآمده)، خطوط و زوایای خشک، مسطح، تخت و تیز، زاویه دار و المان ها، به راحتی توانسته کاراکتری جدی و عبوث را برای این چهارچرخ زرهی خلق نماید. دارتز در تغییر چهره GLS و تبدیل آن به یک خودرو درشت اندام ضد گلوله، از بعضی خصوصیات ظاهری بدن تمساح و بعلاوه ترکیب رنگ مشکی و نارنجی الهام گرفته از پوست ببر در کنار افکت هایی از جنس فیبر کربن، سعی داشته تا تصویر کلی خودرو جدیدش را بیش از آنچه هست، جان سخت، مخوف و مقاوم نشان دهد.

این شرکت بعلاوه از فناوری GBOL برای شیلد یا زره بدنه استفاده کرده که به نوعی برای اولین بار در خودروهای غیرنظامی استفاده می گردد. این فناوری خاص باعث می گردد تا خودروی زرهی علی رغم پوشش سخت و مقاوم بدنه از نظر وزنی با مرسدس GLS برابری کند که این یک دستاورد قابل توجه برای دارتز محسوب می گردد، چرا که اصولا خودروهای ضد گلوله همیشه به علت وزن زیاد بدنه، قابلیت های مانورپذیری پایینی دارند.

قبلی 1 از 3 بعدی

دارتز در مورد جزییات قوای محرکه Prombron Black Alligator MMX به جز پیشرانه V8 آن اطلاعات دیگری را ارائه نداده، اما بر تقویت پیشرانه فوق تاکید داشته است. از نکات جالب در خودرو MMX، عدم رویت هر گونه دستگیره در است، ضمن آنکه در صورت کوشش افراد ناشناس برای ورود به داخل کابین، بدون داشتن کد مخصوص یک شوک الکتریکی خفیف از سوی خودرو دریافت خواهند کرد.

این SUV زرهی بعلاوه فاقد آینه های جانبی است. اما مجموعه ای از دوربین های تعبیه شده علاوه بر ارائه نمای کاملی از شرایط پشت خودرو، محیط پیرامونی آن را نیز برای سرنشینان خودرو قابل رویت می کند. یکی دیگر از قابلیت های این مدل که به منظور دور نگه داشتن چشم های کنجکاو در نظر گرفته شده، پنجره های الکتروکروماتیک است که ضمن ضدگلوله بودن می توانند از شفاف به مات تغییر نمایند.

در داخل کابین، دارتز به علت علاقه خاص خود به استفاده از مواد گران قیمت و پر زرق و برق با مرسدس GLS تفاوت های فاحشی دارد و استفاده از نمایشگرهای آنالوگ به جای صفحه نمایش های لمسی و دیجیتال و یا استفاده زیاد از قطعات تزیینی به رنگ طلایی و موارد دیگری نظیر چرم تمساح و … دقیقاً بر اساس سلایق مشتریان خاصش اجرا شده است. هرچند دارتز تا به این لحظه هنوز جزئیات دقیقی از قیمت این مدل ارائه نکرده، اما با توجه به مشخصات ظاهری، مواد به کار رفته در داخل اتاق و زرهی شدن بدنه، قطعاً باید منتظر قیمت بالایی برای این مدل باشیم.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1867

به "زره دارتز بر پیکربنز GLS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زره دارتز بر پیکربنز GLS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید