دیدگاه های متفاوت مرکل و صدر اعظم اتریش درباره مسائل اروپایی

به گزارش مجله جهانگیر، صدر اعظم اتریش و آلمان در دیداری که در برلین داشتند نتوانستند به توافقی درباره مسائل مهم اروپا از جمله موضوع مهاجران و بعضی مسائل اقتصادی دست یابند.

دیدگاه های متفاوت مرکل و صدر اعظم اتریش درباره مسائل اروپایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با سفر به ایتالیا با تور همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در ملاقاتی در برلین تاکید نمودند که می خواهند در مذاکرات درباره چارچوب بودجه چند سال آینده اتحادیه اروپا برای سال های 2021 تا 2027 به صورت تنگاتنگ با هم هماهنگ عمل نمایند.

صدر اعظم اتریش در این باره گفت که کشور ما در این راستا با آلمان در یک قایق سوار است.

سباستین کورس، صدر اعظم اتریش در آستانه سفر به آلمان اعلام نموده بود که پیشنهاد کمیسیون اروپایی برای اختصاص 1.11 درصد فراوری ناخالص ملی به بودجه اتحادیه اروپا غیر قابل قبول است .

وی تهدید نموده است که اگر کمیسیون اروپایی این پیشنهاد بودجه ای خود را تغییر ندهد، اتریش چارچوب اقتصادی آینده این اتحادیه را وتو خواهد نمود .

اما این دو مقام اروپایی در زمینه آغاز مجدد عملیات نجات دریایی اروپا موسوم به سوفیا در دریای مدیترانه با هم اختلاف نظر داشتند. سباستین کورتس، مخالف این عملیات است و از این رو این دو کشور نتوانستند درباره آغاز مجدد این عملیات به توافقی دست یابند.

صدر اعظم اتریش همچنین برنامه های آلمان برای اقتصادیات بر معاملات اقتصادی را رد نموده و تاکید نمود که برای جلوگیری از محقق شدن این مسئله همه کار انجام می دهد.

صدر اعظم اتریش و آلمان بخصوص در ملاقات روز دوشنبه در زمینه مسئله مهاجران با هم اختلاف نظر داشتند. در حالی که صدر اعظم اتریش گفت که به وسیله عملیات نجات اروپا در دریای مدیترانه مرگ و میر پناهندگان پایان نمی یابد، اما مرکل نظر متفاوتی داشته و آغاز مجدد این عملیات را بهتر دانست.

عملیات نجات اروپایی موسوم به سوفیا از سال 2015 ده ها هزار پناهنده را از دریای مدیترانه و در جلوی سواحا لیبی نجات داده و به اروپا آورده است. اما از آوریل سال 2019 اتحادیه اروپا دیگر با ناوگان دریایی خود در این عملیات مشارکت ننموده و تنها خود را محدود به آموزش گارد ساحلی لیبی نموده است. دلیل این تصمیم اروپا این بود که کشورهای عضو این اتحادیه نتوانستند درباره تقسیم عادلانه پناهندگان به توافقی دست یابند.

اخیرا بسیاری سیاستمداران اروپایی خواهان آغاز مجدد عملیات سوفیا شده اند. وزیر کشور آلمان و وزیر امور خارجه این کشور هم از جمله موافقان با این پروژه بودند. اما اتریش و ایتالیا شدیدا با این امر مخالف هستند.

صدر اعظم اتریش از امروز سفر دو روزه خود به آلمان را آغاز می نماید. وی در آلمان با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور ملاقات و تبادل نظر نموده و روز سه شنبه نیز ملاقاتی با آنگرت کرامپ-کارن بائر، وزیر دفاع آلمان و رئیس حزب دموکرات مسیحی خواهد داشت. ملاقات با فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم از دیگر برنامه های سفر کورس به برلین است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 413

به "دیدگاه های متفاوت مرکل و صدر اعظم اتریش درباره مسائل اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه های متفاوت مرکل و صدر اعظم اتریش درباره مسائل اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید