درخواست تحصیل در کانادا

به گزارش مجله جهانگیر، نحوه ارسال درخواست تحصیل در کانادا برای یک دانشگاه چگونه است ؟ فرآیند آن چگونه است ؟ برای پاسخ به این سوالات مقاله راهنمای قدم به قدم ما را دنبال کنید .

درخواست تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه های کانادا

شما می بایست به صورت مستقیم به دانشگاه مورد علاقه خود درخواست پذیرش بدهید . هیچ سیستم مرکزی کاربردی مثل UCAS یا Americas Common Application وجود ندارد . به یاد داشته باشید که هر ایالت یا قلمرو در کانادا مسئول تمام آموزش ها در آن منطقه است . با این حال ممکن است متوجه شوید که سیستمی وجود دارد که به شما امکان می دهد تا در چندین دانشگاه در یک ایالت درخواست پذیرش دهید . مانند OUAC Ontario (مرکز درخواست دانشگاه انتاریو) . هر دانشگاه شرایط ورودی خاص خود را دارد که قبل از درخواست تحصیل در کانادا در آن دانشگاه ، باید با دقت آن ها را آنالیز کنید . حتی اگر به وسیله یک سیستم مانند OUAC درخواست پذیرش ندهید ، می توانید به وسیله سایت خود دانشگاه اپلای کنید .

جدول زمانی درخواست یا همان Applying timeline

برای آغاز تحصیل در ماه سپتامبر شما باید از ماه اکتبر ، قبل از آنکه اپلیکیشن ها باز شوند ، آغاز به درخواست کنید . تحقیقات می تواند کمی قبل تر از این تاریخ آغاز گردد ، به خصوص اگر شما مطمئن نیستید که چگونه هزینه تحصیلات در کانادا خود را می توانید تامین کنید و یا این که در چه زمینه ای می خواهید ادامه تحصیل دهید . اپلیکیشن ددلاین ها غالبا در حوالی ژانویه / فوریه است ، اگر چه ممکن است تا اوایل بهار نیز فرصت داشته باشند . بعضی از دانشگاه ها بلافاصله پس از دریافت اپلیکیشن ها آغاز به آنالیز آن ها می نمایند و پس از آن پاسخ می دهند . سایر دانشگاه ها ممکن است از سیستم competitive admission برای بعضی دوره ها پیروی نمایند . در نتیجه آنها قبل از اینکه اپلیکیشن های درخواست تحصیل در کانادا دریافت شده خود را بازبینی نمایند ، منتظر اپلیکیشن ددلاین می مانند .

هنگامی که شما پیشنهاد پذیرش (Admission letter) را دریافت کردید ، این پیشنهاد شما یک ددلاین برای پذیرفتن دارد . (این تاریخ در Admission letter شما درج خواهد شد .)

هنگامی که شما Admission letter خود را پذیرفتید می توانید برای اجازه تحصیل در کانادا درخواست دهید .

با این حال لطفا تاریخ اپلیکیشن ها در دانشگاه های مورد نظر خود را آنالیز کنید . مخصوصا برای دوره ای که خواستار تحصیل در آن هستید . زیرا تاریخ آن ها بسته به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد .

به چه اسنادی برای درخواست تحصیل در کانادا احتیاج دارید ؟

در حالی که بیانیه شخصی شما بخش مهمی از اپلیکیشن شما برای دانشگاه های انگلستان یا ایالات متحده آمریکا است ، در کانادا همواره اینطور نیست . بعضی از دانشگاه ها ممکن است فقط به رونویسی (ترجمه و کپی برابر اصل) آزمون زبان آکادمیک و انگلیسی احتیاج داشته باشند (هر چند به خاطر داشته باشید که ممکن است فراهم کردن این موارد کمی طول بکشید) . بسته به ملیت شما ممکن است لازم باشد مجبور به تهیه گواهی سلامت جسمانی باشید ، گرچه این مورد معمولا ضروری نیست .

برای آشنایی بیشتر با مدارک مورد احتیاج برای پذیرش تحصیلی کانادا ، روی عبارت مورد نظر کلیک کنید .

هزینه درخواست تحصیل در کانادا

بیشتر اپلیکیشن ها به هزینه غیر قابل استرداد معادل 50-100 دلار کانادا احتیاج دارند . با این حال اگر به صورت همزمان برای چند دانشگاه کانادا درخواست پذیرش می دهید ، ممکن است استفاده از یک سیستم والیتی مانند Ontario University Application Centre برای شما ساده تر و مقرون به صرفه تر باشد . در این صورت شما یک هزینه flat برای اپلیکیشن سه دانشگاه (به صورت معمول) به علاوه یک مفدار اضافی برای هر دانشگاه ، پرداخت می کنید که در این صورت هزینه کمتری خواهید پرداخت .

مترجم : امید کریمی

منبع : www.hotcoursesabroad.com

آخرین مطالب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 711

به "درخواست تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید