خبرنگاران 11 درصد جان باختگان سوانح جاده ای آذربایجان غربی مربوط به تکاب است

به گزارش مجله جهانگیر، مهاباد- خبرنگاران- فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: 11 درصد جان باختگان سوانح جاده ای استان به تکاب اختصاص دارد که با توجه به کوچک بودن این شهرستان و ترافیک پایین آن، امری نگران کننده است.

خبرنگاران 11 درصد جان باختگان سوانح جاده ای آذربایجان غربی مربوط به تکاب است

سرهنگ کمال حسین زاده دوشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تکاب اضافه نمود: در سه ماه نخست سال جاری چهار تصادف جاده ای منجر به فوت با 9 نفر کشته در تکاب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تنها در یک سانحه رانندگی در فروردین ماه گذشته در محور تخت سلیمان تکاب 6 نفر کشته شدند، گفت: سال گذشته نیز 11 نفر در تصادف های جاده ای این شهرستان جان باخته بودند که 6 نفر از آنان راکبان موتورسیکلت بودند.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی بیان نمود: توجه نکردن به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و بی احتیاطی رانندگان از مهمترین عوامل انسانی تصادف های جاده ای تکاب است.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه 2 نقطه از 35 نقطه حادثه خیز جاده های آذربایجان غربی در تکاب واقع شده، ادامه داد: 52 درصد تصادف های جاده ای تکاب براثر واژگونی خودرو و خروج از جاده اتفاق افتاده که بیانگر وجود مشکل هندسی و نبود حفاظ در جاده های این شهرستان است.

وی اضافه نمود: اصلاح هندسی، ساماندهی و جابجایی میدان در سه راهی تخت سلیمان، ایمن سازی نقاط حادثه خیز در حوالی روستاهای امین آباد و حسن آباد و محور بیجار و نصب حفاظ در محدوده پل های مستقر در محور تخت سلیمان از جمله پل روستای شیرمرد برای کاهش تصادف رانندگی تکاب لازم است.

سرهنگ حسین زاده با تاکید بر لزوم مدیریت سرعت و برطرف نواقص در نقاط حادثه خیز جاده های تکاب گفت: محورهای شاهین دژ - تکاب، شاهین دژ - بوکان و تکاب - تخت سلیمان از محورهای پرخطر و حادثه خیز در جنوب آذربایجان غربی است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که 118 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 358 کیلومتر جاده روستایی دارد؛ سخت گذر، کوهستانی و نامناسب بودن جاده های تکاب از مهمترین مسائل این شهرستان به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 856

به "خبرنگاران 11 درصد جان باختگان سوانح جاده ای آذربایجان غربی مربوط به تکاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 درصد جان باختگان سوانح جاده ای آذربایجان غربی مربوط به تکاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید