تور ارزان ترکیه: برترین جاذبه های طبیعی ترکیه

به گزارش مجله جهانگیر، ترکیه کشوری با طبیعت منحصر به فرد و خیره کننده که به دلیلی قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص و متفاوتی که داره، پر از شگفتی ها و دیدنی های طبیعیه. این کشور با تنوع غنی گیاهان و جانوران و گنجینه های طبیعی و باستان شناسی زیادی برای دیدن و دیدن کردن داره. پارک های ساحلی فوق العاده، دره های بیابانی، دریاچه ها، کوه ها و آبشار ها و جنگل ها که چشم انداز دیدنیی هر کدام هوش از سر بازدید کنندگان میبره. بهتره در سفر هاتون به تک تک شهر های مختلف ترکیه دیدن این منظره ها دوست داشتنی رو از دست ندید و آرامش کنار چشم انداز های سبز و آب های زلال این کشور رو در برنامه سفرتون بگنجونید. در این مقاله خبرنگاران می خواد شما رو با زیباترین جاذبه های طبیعی ترکیه بیشتر آشنا کنه…

تور ارزان ترکیه: برترین جاذبه های طبیعی ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه به عنوان مقصد محبوب جهانگردی در تمام جهان علاوه بر جاذبه ها و دیدنی های تاریخی و باستانی به جا مونده از امپراطوری عثمانی ها و رومی ها و دوره بیزانس ها، اونقدر طبیعت حیرت انگیز و خیره نماینده ای داره که شاید اگه تنها از گوشه های از این زیبایی ها با خبر باشید، چند روز در سفرتون به ترکیه رو به دیدن اون ها اختصاص بدید. این کشور بر روی شبه جزیره آناتولی قرار گرفته و به وسیله کوه ها و سه دریای مختلف احاطه شده و همین موضوع باعث تنوع آب و هوایی و به وجود اومدن دیدنیی ترین و دیدنی ترین شگفتی های طبیعت میشه.

1- کوه های بابا در فتحیه

کوه های بابا که به اون ها کوه های Cragus هم گفته میشه در واقع کوهی باستانی با ارتفاعی حدود 2000 متره که از ارتفاعات اون می شه چشم انداز حیرت انگیز سواحل مدیترانه و تپه های زیبای اطراف رو مشاهده کرد. طبیعت این کوه ها و منظره ها اطراف اون اونقدر دوست داشتنیه که درست شبیه به کارت پستال های مجذوب نماینده، فوق العاده به نظر میرسه. خیلی از جهانگردان ماجراجو برای دیدنی چشم انداز های این منطقه با پاراگلایدر از بالای آسمان چشم انداز اطراف رو نگاه می نمایند.

2- جنگل های Yenice در Karabük

منطقه ای با طبیعتی حفاظت شده در نزدیک دریای سیاه که طبیعت واقعا زیبایی داره و خیلی از جهانگرد هایی که دنبال هیجان هستند و دوچرخه سواران کوهستان و ماجراجو ها از این جنگل فوق العاده دیدن می نمایند.

3- پارک ملی کوهستانی Küre

یکی از محبوب ترین و زیبا ترین منطقه ها ترکیه که سالانه هزاران مسافر خارجی از اون دیدن می نمایند. در این منطقه می تونید مجموعه ای از درختان با شکوه، غار ها و سازه های سنگی و آبشار های بی نظیر رو دیدن کنید.

4- کوه های آرارات

رشته کوه هایی آتشفشانی در بخش شرقی ترکیه که دامنه های شرقی و شمالی اون 1000 متر بالا تر از سطح دریا قرار گرفته و دامنه های جنوبی اون هم 1500 متر بالاتر از سطح دریا قرار داره. این کوه با داشتن دو قله که در فاصله 11 کیلومتری هم قرار دارند، ارتفاعی در حدود 5165 متر دارند و هر دو قله فعالیت آتشفشانی دارند. جالبه بدونید که قدمت این کوه ها به زمان ساخت کشتی حضرت نوح برمیگرده و خیلی از ارمنی ها این کوه ها رو مقدس می دونند.

5- منطقه Pamukkale

در شمال دنیزلی به عنوان نخستین آب معدنی کشور زیبایی های حیرت انگیزی برای دیدن داره. آب های داغ پر از مواد معدنی و کلسیم که از زمان رومیان باستان به عنوان مرکز درمانی شناخته میشد و مورد استفاده قرار می گرفت. وجود کلیسیم زیاد راین آب ها باعث شده تا به مرور سنگ های سخت و درخشانی اطراف آب به وجود بیاد و چشم انداز دیدنیی رو به وجود بیاره… درست مثل چشم انداز استخری لوکس و شاهانه که کف اون با سنگ مرمری براق و به صورت طبقه ای طراحی شده!

6- منطقه Cappadocia

یکی از عجیب ترین و دیدنی ترین چشم انداز های ترکیه در روستایی با صخره های پر رمز و راز و بازمانده های باستانی از دوران بیزانس ها… جایی که می تونید د رامتداد شگفتی ها قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید و با بالن ها بر فراز چشم انداز ای دیدنی پرواز کنید!

7- آبشار Duden

درست در 10 کیلومتری سواحل آنتالیا آبشار با شکوهی قرار گرفته که به راحتی با استفاده از حمل و نقل عمومی می تونید خودتون رو به اون برسونید. آبشاری که از بالای کوه های توروس (Taurus) سرازیر میشه و ارتفاعی حدود 20 متر با عمق تقریبا 15 متری داره. در اطراف این آبشار گونه های گیاهی و طبیعی بی نظیری وجود داره که م یتونید در منطقه ای نزدیک اون بشینید و همونطور که در رستوران های ساحلی لذیذ ترین غذاهارو امتحان می کنید از درخشش نور بر روی آب های این آبشار که با سرعت به سمت پایین سرازیر میشه، لذت ببرید.

8- منطقه Erfelek

در ترکیه شهری به این نام وجود داره که طبیعت و آبشار های اطراف اون اونقدر زیبا و دیدنی که شاید دیدنی اون ها حتی اگه ماه ها بشینید و تنها به صدای آب گوش کنید از خنکای آبشاری که از کوه ها سرازی میشه لذت ببرید، باز هم خسته نماینده به نظر نیاد. طبیعت دیدنی اطراف آبشار و منظره ها سبز این منطقه یکی از شگفت انگیز ترین طبیعت های ترکیه به حساب میاد.

9- روستای فیرتینا (Firtina) در Rize

روستایی دیدنی و یکی از جهانگردی ترین جاذبه های طبیعی ترکیه در قسمت شرقی دریای سیاه که معمولا جهانگرد های زیادی برای گذروندن یک تجربه حیرت انگیز از طبیعت زیبای ترکیه از اون دیدن می نمایند.

10- جنگل های بلگراد (Belgrad) در استانبول

منطقه ای فوق العاده سبز و دیدنی با درختانی بلند و طبیعتی با شکوه و رویایی که در اون انواع گونه های گیاهی، پرندگان و حیوانات مختلف وجود دارند و بیشترین درختی که در اون وجود داره درخت های سرسبز بلوطه.

منبع: گردگرد
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1792

به "تور ارزان ترکیه: برترین جاذبه های طبیعی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: برترین جاذبه های طبیعی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید