خبرنگاران لایحه مشارکت عمومی -خصوصی بررسی شد

به گزارش مجله جهانگیر، تهران - خبرنگاران - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی خبر داد و گفت: این لایحه اجازه می دهد بخش خصوص در زمینه اجرای پروژه های عمرانی وارد عمل شوند.

خبرنگاران لایحه مشارکت عمومی -خصوصی بررسی شد

سیدالبرز حسینی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس اظهارکرد: دستور کار نشست کمیسیون در خصوص بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه نمود: لایحه مشارکت عمومی- خصوصی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ارائه شده از سوی دولت، مورد بررسی قرار گرفته بود اما به دلیل اهمیت این لایحه مجددا در کمیسیون عمران بررسی می شود.

وی اشرح داد که کمیته ذیل کمیسیون هم حدود 2 ماه است که این لایحه را مورد بررسی قرار داده بود.

حسینی شرح داد: در جلسه امروز بررسی 5 ماده اول لایحه مذکور شامل تعریف لایحه مشارکت عمومی- خصوصی و نحوه مشارکت بخش های خصوصی و دولتی در اجرای پروژه ها آغاز شد و با حضور اعضای مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: محتوای کلی این لایحه برای ارائه کمک به ساختار اجرای پروژه های کشور است از این حیث که با تبدیل به قانون کردن این لایحه بتوانیم مشارکت بخش عمومی و خصوصی را در کارهای اجرایی ببینیم به نحوی که بتوان منابع مالی جدیدی برای پروژه ها تعریف کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه تقریبا ساختار سیستم نحوه پیمان سپاری پروژه ها با رویکرد استفاده از بخش خصوصی را ساماندهی می کند.

حسینی شرح داد: تمامی نظرات نمایندگان، بخش خصوصی و دولت هرچه سریع تر به منظور ارائه لایحه مشارکت عمومی- خصوصی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه عمده پیشنهادات مطرح شده درخصوص جزییات لایحه بود، اضافه نمود: لایحه مشارکت عمومی- خصوصی اجازه می دهد بخش خصوص در زمینه اجرای پروژه ها عمرانی وارد عمل شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم با بررسی لایحه مشارکت عمومی - خصوصی به عنوان یکی از لوایح خوب دولت بتوانیم پروژه های عمرانی در اختیار دولت را با همراهی بخش خصوصی ساماندهی کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1171

به "خبرنگاران لایحه مشارکت عمومی -خصوصی بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لایحه مشارکت عمومی -خصوصی بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید