خبرنگاران سرما 165 میلیارد تومان به باغ های همدان خسارت زد

به گزارش مجله جهانگیر، همدان- خبرنگاران- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: سرما و ریزش تگرگ در روزهای اخیر باعث از بین رفتن سردرختی باغ های این استان شد و براساس میزان برآوردها تا به امروز 165 میلیارد تومان به بهره برداران این حوزه خسارت وارد کرد.

خبرنگاران سرما 165 میلیارد تومان به باغ های همدان خسارت زد

جهت دریافت خدمات قیمت طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد شهرام پرورش روز یکشنبه در گفت و گوی برخط (آنلاین) با خبرنگاران اضافه نمود: 9 هزار و 244 هکتار از باغات استان بر اثر تگرگ دچار خسارت شده اند.

وی اضافه نمود: در همین زمینه بیش از 25 هزار و 500 تن از محصولات باغی استان بر اثر بارش تگرگ از بین رفت.

پرورش با اشاره به اینکه در سال گذشته 740 هزار تن محصولات باغی در استان فراوری شد، گفت: سیب درختی، به، آلبالو، زردآلود، انگور، پسته، گردو، بادام و سنجد از عمده محصولات باغی فراوریی در استان همدان در سال گذشته بود.

وی اعلام نمود: از 77 هزار و 234 هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی، 746 هزار تن محصول فراوری شده است و پیش بینی می گردد در امسال نیز بین 700 تا 750 هزار تن محصول باغی در استان فراوری گردد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه نمود: گندم، ذرت، جو، کلزا و آفتابگردان عمده محصولات زراعی استان است که در استان همدان 2.8 میلیون تن محصولات زراعی فراوری می گردد.

وی اعلام نمود: در این شرایط از کشاورزان و باغداران کاری ساخته نیست اما هشدارها و توصیه لازم برای ایجاد بعضی پوشش های محافظ به آنها داده شده است.

پرورش با اشاره به اینکه زراعت و باغداری این استان همیشه در معرض خطر سرمازدگی، تگرگ و سیل بوده است، از کشاورزان خواست علاوه بر جدی دریافت توصیه های هواشناسی به محتوای پیامک های آموزشی که برای آنها ارسال می کنیم توجه نمایند.

آذرماه سال گذشته بیش از 108 میلیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان همدانی در قالب یاری بلاعوض و تسهیلات پرداخت شد.

سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در بخش کشاورزی همدان فراوری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 604

به "خبرنگاران سرما 165 میلیارد تومان به باغ های همدان خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرما 165 میلیارد تومان به باغ های همدان خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید