خبرنگاران استاندار خراسان شمالی : اعزام هیات های تجاری باید برنامه محور شود

به گزارش مجله جهانگیر، بجنورد-خبرنگاران-استاندار خراسان شمالی گفت:اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور باید برنامه ریزی شده و در شان و جایگاه این استان باشد.

خبرنگاران استاندار خراسان شمالی : اعزام هیات های تجاری باید برنامه محور شود

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شاقتصادی، محمد علی شجاعی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی اعرام هیات تجاری استان به ارمنستان گفت: انعقاد تفاهم نامه بهترین راه برای معرفی بیشتر استان در عرصه بین المللی است.

وی اضافه نمود : اعزام هیات تجاری به خارج از کشور ، انعقاد تفاهم نامه با یکی از استانهای کشورهای مقصد ؛ معرفی داشته ها و ظرفیت های بالقوه استان در تمامی حوزه ها با تاکید بر تقویت بخش خصوصی و دولتی باید انجام شود.

شجاعی اظهارداشت : با انعقاد تفاهم نامه،ضمن این که محورهای کاری برای تمامی حوزه ها تعریف می شود و می توان از آن به عنوان یک کار ماندگار برای استان رقم زد.

وی تبادل گروه های فرهنگی، معرفی محصولات شاخص تولید کنندگان و صنایع بزرگ استان، معرفی ظرفیت های علمی استان و سهولت در بازار یابی محصولات را مهم ترین اهداف این سفر مطرح کرد و اظهارداشت : موضوع تجارت باید محور اصلی این سفر باشد.

وی گفت: پیگیری برای شروع مراودات تجاری با کشورها همیشه در اولویت های کاری استان خراسان شاقتصادی قرار گرفته است و با توجه به شیوع ویروس کرونا تا حدودی این برنامه محدود شد، ولی باید با برقراری ارتباط مجازی این روابط را گسترش داد.

سفر هیات تجاری استان خراسان شاقتصادی به ارمنستان در پاسخ به دعوت سفیر این کشور در ایران که 12 اسفندماه به این خطه شمالشرق کشور سفر کرد، بزودی انجام می شود.

آرتاشس تومانیان در این سفر در نشست مشترک با استاندار خراسان شاقتصادی خواهان گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو جانبه و خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای ارمنستان شد.

براساس آمار ایران در سال گذشته حدود 400 میلیون دلار تبادل تجاری با این کشور داشت.

خراسان شاقتصادی 863 هزار نفر جمعیت و حدود 300 کیلومتر مرکز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که می تواند زمینه ساز مبادلات تجاری این استان با کشورهای آسیای میانه باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1417

به "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی : اعزام هیات های تجاری باید برنامه محور شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان شمالی : اعزام هیات های تجاری باید برنامه محور شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید