توضیحات محمدعلی نجفی از غیرارادی بودن شلیک 5 گلوله

به گزارش مجله جهانگیر، محمدعلی نجفی در ادامه دفاعیات خود در جلسه دادگاه امروز صبح توضیحاتی را در رابطه با نحوه شلیک پنج گلوله داد.

توضیحات محمدعلی نجفی از غیرارادی بودن شلیک 5 گلوله

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، در ابتدای جلسه قاضی محمدی کشکولی از متهم محمدعلی نجفی خواست تا با حضور در صندلی به بیان دفاعیات خود بپردازد.

نجفی ضمن حضور در صندلی خطاب به قاضی گفت: از صبر و شکیبایی شما جهت استماع دفاعیات تشکر می کنم. اینکه ما برای روشن شدن تمام ابعاد ماجرا اصرار می کنیم به خاطر آن است که به مدلی برسیم تا بر اساس آن بتوانیم شواهد و قرائن را بگوییم.

وی اضافه نمود: در این پرونده غیر از بحث حقوقی باید بحث علمی و کارشناسی هم مطرح گردد.

نجفی همچنین توضیحاتی را در رابطه با کارشناسی های در این پرونده انجام داد و گفت: کارشناسان اعلام کردند که تغییر شکل گلوله و افت سرعت سبب شده گلوله از بدن خارج نگردد این اگر صحت داشته باشد به این معناست که گلوله با یک جسم سخت برخورد کرد که به نظر ما دیوار است اما کارشناسان می گویند به دلیل برخورد با استخوان دست تغییر شکل داده است.

وی در ادامه و با بیان اینکه نباید تلافی جویانه برخورد کرد، گفت: این دادگاه می گذرد و همه ما می گذریم و اینکه باقی می ماند این است که باید در دادگاه عدل الهی جوابگو باشیم.

در ادامه قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم گفت: چهار کارشناس سلامت روان شما در روز حادثه را اعلام کردند اما شما می گویید در شرایط غیرارادی و بی اختیاری قرار داشتید. این مسائل متعارض با نظر روانپزشکان است. در این رابطه اگر مطلبی دارید بگویید.

نجفی در دفاع از خود گفت: به آنها گفتم شما چطور 72 ساعت بعد از حادثه تشخیص می دهید که من در آن زمان در شرایط عادی و متعادل بودم یا خیر که آنها پاسخ دادند که ما در گزارشی که می دهیم نمی گوییم شما در شرایط روانی متعادلی بودید یا خیر بلکه می گوییم شرایط غیرعادی برای ما احراز نشده است.

وی خطاب به رئیس دادگاه گفت: مدعی نیستم که از نظر روانی مشکل داشتم، عرضم این است که وقتی وارد حمام شدم در رابطه با شلیک گلوله اول ایشان من را به عقب هل دادند بنابراین گلوله ای شلیک شد و به کابینت خورد بقیه گلوله ها چند ثانیه طول کشید و اینها در حالی بود که ایشان دست من را گرفته بود و حتی چند بار من گفتم که دست مرا رها کن.

نجفی با بیان اینکه من هیچ گاه با اراده و با هدف شلیک نکردم گفت: وقتی گلوله ها به در و دیوار اصابت نموده یعنی غیرعادی بوده است.

وی در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه بعد از شلیک چندمین گلوله فهمیدید که به ایشان اصابت شده است، گفت: آخرین گلوله که فکر می کنم چهارمی است ایشان به عقب رفتند و بعد از آن هیچ شلیکی انجام نشد و اسلحه را جلوی آینه کمد گذاشتم جلو رفتم و دست روی پیشانی مرحومه گذاشتم و دیدم علائم حیات ندارند و دیدم روی سینه اش سوراخ ایجاد شده است.

در ادامه قاضی خطاب به متهم گفت: چه زمانی فهمیدید دست ایشان از دست شما جدا شده است که متهم پاسخ داد کشمشکی داشتیم چون ایشان هول شده بود دست مرا گرفته بود و به همین دلیل من اسلحه را به سمت بالا بردم و بعد از شلیک چهار گلوله دیدم ایشان دست من را رها نموده است.

نجفی در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه تا آخرین زمان اسلحه دست چه کسی بود، گفت: دست من بود اما در کشمکش ها ایشان دو دستش را روی شانه من گذاشت و از جایی به بعد هم با دست سعی داشت اسلحه را بگیرد.

قاضی محمدی کشکولی خطاب به نجفی گفت: با چه انگیزه و قصدی وارد حمام شدید؟ که نجفی پاسخ داد: به عصبانیت لحظه ای دچار شدم البته از چند مدت قبل با ایشان بحث داشتیم و من بارها به ایشان گفتم با پرداخت مهریه به صورت توافقی جدا شویم اما روز حادثه ایشان به من گفت که بعد از حمام به جایی می خواهد برود و این باعث شد عصبانی شوم.

وی در ادامه دفاعیات خود گفت: با اسلحه وارد حمام شدم تا ایشان را بترسانم بالشی هم که بردم برخلاف چیزی که می گویند برای خفه کردن صدای گلوله بوده است، برای پنهان کردن اسلحه بود من نمی دانستم بالش صدای گلوله را می گیرد البته بعید هم می دانم چون محل حادثه کوچک بود و صدا اکو می شد بالش را بردم تا ایشان اسلحه را نبیند می خواستم ببرم تا به او بگویم ببین کار ما به کجا ممکن است کشیده گردد.

نجفی ادامه داد: تصورم این بود که ایشان زیر دوش هستند اما وقتی وارد حمام شدم با ایشان سینه به سینه شدم و مرحومه با دیدن اسلحه هول شد و ترسید و همان لحظه دستانش را روی شانه من گذاشت و فکر می کنم لیز خورد و من را هول داد و همین باعث شد که گلوله ای شلیک گردد من کوشش کردم گلوله ای که شلیک می گردد به سمت بالا بخورد به خاطر همین کلا اسلحه را به سمت بالا بردم.

نجفی در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه در هنگام شلیک گلوله خود شما هم ترسیدید، گفت: بله حتی سه چهار بار داد می زدم و به او می گفتم دست مرا ول کن.

نجفی در پاسخ به سوال دیگر قاضی مبنی بر اینکه شما گفتید گلوله چهارم که شلیک شد به مرحومه اصابت کرد در این رابطه چه توضیحی دارید، گفت: چهارم بعد از اولی آن زمان فکر می کردم چهار گلوله شلیک شده است اما در پلیس آگاهی فهمیدم پنج گلوله شلیک شده است.

نجفی در پاسخ به این سوال که اصلا اسلحه چند گلوله داشت، گفت: کلا 13 گلوله داشت که 5 گلوله آن شلیک شد.

در ادامه قاضی محمدی کشکولی خطاب به متهم نجفی گفت: کارشناسان اعلام می نمایند محل اصابت گلوله ها با اعترافات شما همخوانی ندارد. چطور توجیه می کنید که گلوله به دست خورده یا به بدن اصابت نموده است؟ چطور می گردد گلوله به استخوان برود و کمانه کند؟ در این رابطه چه توضیحی دارد که نجفی گفت: در این رابطه دو نظریه مطرح است اگر نظریه دوم را بپذیریم چون راستا حرکت گلوله در بدن با زاویه ای بیشتر در دست حرکت نموده است، پس وقتی به دست خورده محتمل است کمانه نموده باشد اما بر اساس امر واقعی می گویم وقتی ایشان دست مرا رها کرد به وان افتاد و دیگر گلوله ای شلیک نشد و مطمئن هستم اینطور نبود که ایشان دست را جلوی سینه بگذارد آنچه رخ داده این است که از چهار گلوله بعد از اولی احتمالا گلوله سوم به دست ایشان خورده و به داخل وان افتاده بنابراین یک گلوله به دست و سپس به وان خورده و گلوله آخر به دیوار اصابت نموده و کمانه نموده و به سینه خورده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 322

به "توضیحات محمدعلی نجفی از غیرارادی بودن شلیک 5 گلوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات محمدعلی نجفی از غیرارادی بودن شلیک 5 گلوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید