تسکین التهاب مغز راهی برای غلبه بر آلزایمر

به گزارش مجله جهانگیر، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود دریافتند که می توان با استفاده از لیپید های خاصی، التهاب مغز را تسکین داد و با آلزایمر مقابله کرد.

تسکین التهاب مغز راهی برای غلبه بر آلزایمر

به گزارش، افراد مبتلا به سندروم داون، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند، زیرا التهاب مغز آن ها از اوایل زندگی شروع می گردد و آن ها را در معرض ابتلا به این بیماری قرار می دهد.

ریشه بیماری آلزایمر، موضوعی ناشناخته است، اما آنالیز آن در بیماران مبتلا به سندروم داون نشان می دهد که هدف قرار دادن التهاب در مدل های پیش بالینی این سندروم می تواند راهبرد خوبی برای ارائه درمان و بهبود سلامت باشد.

آزمایش ها حاکی از این هستند که به کار دریافت لیپید های خاصی در مدل های پیش بالینی سندروم داون می تواند میزان التهاب مغز را کاهش دهد و از زوال حافظه پیشگیری کند.

دکتر اریک هملت (Eric Hamlett)، استاد آسیب شناسی دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی (MUSC) و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: ما در مدل های آزمایشی خود، لیپید های خاصی را به کار گرفتیم تا با روش طبیعی تری، التهاب مغز را تسکین دهیم.

التهاب بلندمدت مغز، یکی از دلایل بروز بیماری آلزایمر است، اما چگونگی شروع این شرایط معین نیست. التهاب حاد مغز معمولا می تواند به از دست رفتن حافظه منجر گردد. درمان با یک لیپید خاص می تواند بدون داشتن عوارض جانبی، به تسکین التهاب و مقابله با فقدان حافظه یاری کند.

گسترش فراموشی ناشی از آلزایمر، به از بین رفتن توانایی مغز در شناخت خود و آسیب های دیگری منجر می گردد که با افزایش سن به وجود می آیند.

کوشش برای درک التهاب مغز، موضوع مهمی در بازیافتن سلامتی به شمار می رود و استفاده از لیپید هایی که به صورت طبیعی فراوری شده اند، نخستین گام برای برای درک سیستم بدن و توانایی آن در بازیابی خود خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 646

به "تسکین التهاب مغز راهی برای غلبه بر آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسکین التهاب مغز راهی برای غلبه بر آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید