ترفندهای تغییر چیدمان منزل

به گزارش مجله جهانگیر، آیا از دکوراسیون داخلی منزل خود خسته شده اید و میخواهید تغییر چیدمان دهید؟ آیا وقتی در خانه قدم می زنید همه چیز تکراری و یکنواخت به نظر می رسد؟ این حس ممکن است بارها برای بیشتر شما رخ داده باشد. گاهی اوقات سعی می کنیم زیباترین و جذاب ترین طرح را در دکوراسیون خانه ایجاد کنیم اما با یک دکوراسیون معمولی و عادی مواجهه می شویم. وقتی چنین اتفاقی می افتد، هیچ گزینه دیگری جز این وجود ندارد که همه چیز را تغییر داده و تمام کوشش خود را برای ایجاد نمایی جدید به کار ببرید. خوشبختانه این پروسه نیازی به هزینه بسیار بالا ندارد. اگر کمی خلاقانه بیندیشید می توانید با کمترین هزینه تغییراتی بزرگ ایجاد نمائید. در این نوشته از ما به چهار راه حل آسان و مقرون بصرفه برای ایجاد فضایی متفاوت، زیبا و جذاب پرداخته شده است. این نوشته را دنبال کنید تا با راه حلهای مفید تغییر دکوراسیون آشنا شده و فضایی متفاوت ایجاد نمائید.

ترفندهای تغییر چیدمان منزل

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اتاق ها را مجدداً مرتب کنید

مرتب کردن اتاق ها شاید ساده به نظر برسد اما گاهی اوقات تنها راهی که منجر به ایجاد جلوه ای جدید می گردد، مرتب نمودن مبلمان و وسایل موجود است. برای آغاز ابتدا از یک اتاق آغاز کنید زیرا اینکار مانع از سردرگمی شما خواهد شد. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چیز ممکن در اتاق می تواند در ایجاد تغییری بزرگ موثر باشد. مکان قرارگیری مبلمان را تغییر دهید، وسایل خود را در مکان های مختلف قرار دهید. برای مثال جای تابلو هنری که بر روی دیوار نصب شده را تغییر دهید. کلید اصلی ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی داشتن یک ذهن باز و خلاق است. گاهی اوقات یک قالب یا چینش جدید ممکن است بسیار عجیب به نظر بیاید، از این رو نگران نباشید زیرا بسیار سریع می توانید فضا را به حالت اول بازگردانید. شما باید حدالقل چند روز را به ایجاد تغییر در خانه اختصاص دهید. پس از اتمام کار و مرتب سازی فضا ممکن است کمی طول بکشد تا به فضای جدید عادت کنید اما مطمئناً از حضور در مکانی با دکوراسیون متفاوت از قبل لذت خواهید برد.

المان های غیر ضروری را حذف کنید

گاهی اوقات در طراحی دکوراسیون قانع بودن به کم بهتر از زیاد است. یکی از روش های تغییر دکوراسیون استفاده از وسایل در حد احتیاج و پرهیز از هرج و مرج است. اگر جزء آن دسته از افراد هستید که علاقمند به آویزان نمودن اشیاء عجیب و غریب در منزل می باشید، برای ایجاد تغییر بهتر است سلیقه خود را تغییر دهید. المان های غیر ضروری را از فضای اتاق حذف کنید و فضایی مرتب و دلباز به وجود آورید. برای انجام اینکار وارد اتاق شوید و هر چیزی که به نظر شما هرج و مرج ایجاد می کند را بردارید. سپس این سوال را از خود بپرسید که آیا آن وسیله در اتاق کاربرد دارد یا خیر؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است باید آن را از اتاق خارج کنید. در نهایت شما فضایی جادار و دلباز با دکوراسیونی جدید خواهید داشت که با فضای درهم و شلوغ قبل قابل مقایسه نیست.

از وسایل موجود استفاده کنید

پیروی از یک سبک و طرح جدید یک راه عالی برای جان بخشیدن به سطوح اتاق است. این یکی از ترفندهایی است که طراحان داخلی برای زیباسازی فضا و هدفمند نمودن طراحی استفاده می نمایند. اگر در فضای خانه میز و یا قفسه های خالی دارید می توانید از آن ها برای انجام مرحله بعدی طراحی دکوراسیون استفاده کنید. به اطراف نگاهی بیندازید. اگر اشیاء تزئینی در خانه دارید، آن ها را بر روی میز یا درون قفسه ها بگذارید. با انجام اینکار دیگر احتیاجی به صرف هزینه نداشته و از داشته های خود بهترین استفاده را خواهید کرد. در چیدن وسایل دکوری قانون سه تایی را حتماً رعایت کنید. دسته بندی اشیاء بر اساس اعداد فرد بسیار جذاب تر از اعداد زوج خواهد بود. در واقع می توان گفت عدد سه در مقایسه با اعداد یک، پنج و یا حتی هفت ایده آل ترین عدد برای چینش است زیرا قرار دادان تنها یک آیتم بر روی میز نمایی خلوت و ساده ایجاد می کند در حالی که اعداد پنج و هفت منجر به شلوغ شدن سطح میز می شوند.

بعضی از لوازم و وسایل را تعوض کنید

آخرین راه چارهی که می توان برای تغییر دکوراسیون و ایجاد نمایی جدید در منزل به کار برد تعویض وسایل و خرید اشیاء جدید است. هر چند این راه چاره ممکن است کمی هزینه در بر داشته باشد اما به فضای خانه جان بخشیده و آن را زیبا و لذت بخش خواهد کرد. گاهی اوقات قرار دادن چند کوسن رنگارنگ بر روی مبلمان و یا آویزان نمودن تابلوهای هنری تغییری بزرگ ایجاد می کند و از نظر مالی مقرون بصرفه تر از یک تغییر دکوراسیون کلی خواهد بود. مهمترین نکته در چینش وسایل منزل این است که لوازم و وسایل را در مکانی قرار دهید که بیشترین تاثیر را داشته باشد. المانی که رنگ آن برجسته بوده و در قالب الگوهای متعدد قابل استفاده است را انتخاب کنید. تفکیک وسایل جدید از وسایل قدیمی و چیدمان منزل با روش های اصولی تاثیر بسزایی در دکوراسیون خواهد داشت.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 408

به "ترفندهای تغییر چیدمان منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای تغییر چیدمان منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید