تجهیز نیروهای راهبردی روسیه به سامانه موشکی اس-500 در سال جاری

به گزارش مجله جهانگیر، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: سامانه جدید دفاع ضد هوایی اس-500 در سال 2020 آماده تحویل به نیروهای موشکی راهبردی بوده و در سال 2021 نیز موشک های بالستیک بین قاره ای سرمت به این نیروها تحویل داده خواهند شد.

تجهیز نیروهای راهبردی روسیه به سامانه موشکی اس-500 در سال جاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آلکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کردکه سامانه موشکی جدید دفاع ضد هوایی اس-500 در همین سال جاری 2020 آماده تحویل به نیروهای مسلح این کشور خواهد بود.

این مقام نظامی امروز در مقاله ای برای نشریه فناوری های رادیوالکترونیکی با اعلام این مطلب یادآور شد که این مجموعه موشکی در سال 2019 با پرتاب موشک های جدیدی که هیچ مشابهی در جهان ندارند مورد آزمایش قرار گرفت.

کریوروچکو اضافه کرد: وظیفه اصلی این سامانه مبارزه با تجهیزات نظامی دارای موشک های بالستیک با برد متوسط (دامنه رهگیری و پرتاب موشک خود این سامانه تا 3500 کیلومتر است) و موشک های بالستیک بین قاره ای در بخش آخر راستا پرواز و در موارد خاص در بخش میانی پرواز آنهاست.

به گفته وی، علاوه بر این ، در سال 2021 ، موشک های بالستیک بین قاره ای از نوع سرمت نیز به نیروهای مسلح تحویل داده خواهند شد. انتظار می رود که آنها جایگزین موشک های سنگین ویه وودا در نیروهای موشکی راهبردی شوند.

معاون وزیر دفاع همچنین از ساخت ماشین زرهی ویژه برای پیاده نظام ریتسار برای تجهیز واحدهای نیروهای زمینی روسیه در مناطق قطب شمال خبر داد.

کریوروچکو در اواخر ماه دسامبر سال گذشته (اوایل دی ماه) از انجام آزمایشات اولیه به روی سامانه موشکی دفاع ضد هوایی اس-500 خبر داده و یادآرور شده بود که این آزمایش ها از سال 2020 آغاز شده و نخستین مدل تولید شده این مجموعه قرار است در سال 2025 به ارتش تحویل داده شود.

سامانه موشکی دفاع ضد هوایی اس-500 برای مقابله با حملات موشک های بالستیک با برد متوسط طراحی شده است. این سیستم همچنین قادر خواهد بود موشک های مافوق صوت با سرعت حداکثر 7 کیلومتر بر ثانیه را نیز هدف قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 521

به "تجهیز نیروهای راهبردی روسیه به سامانه موشکی اس-500 در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز نیروهای راهبردی روسیه به سامانه موشکی اس-500 در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید