تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران، کمتر از سایر کشورهای درگیر این اپیدمی است

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران/کرمان عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شدت آثار و پیامدهای منطقه ای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران نسبت به کشورهای دیگر منطقه کمتر و به حداقل رسیده است گفت: به واسطه تحریم های ظالمانه ای که برعلیه کشور طی چند سال اخیر ایجاد شده بود، توانسته بودیم اقتصاد کشورا تاحدودی مدیریت نموده بنابراین شیوع این ویروس کمتر بر اقتصاد کشور ما تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران، کمتر از سایر کشورهای درگیر این اپیدمی است

دکتر محمدرضا پورابراهیمی شامگاه دوشنبه 19 اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کشور گفت: موضوعی که امروز کشور ما و بعضی از کشورهای جهان با آن دست و پنجه نرم می نماید، موضوع شیوع ویروس کرونا بوده که می تواند به جز تبعات در حوزه سلامت، بر روی مسائل اقتصادی نیز اثر بگذرد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی نرخ رشد اقتصادی کشورهای درگیر با این ویروس، تاثیرگذار خواهد بود اضافه کرد: در این راستا نیازمند تحلیل های مناسب و صحیحی هستیم تا بتوانیم تصمیمات مناسبی را در راستای کاهش تبعات شیوع این بیماری بر اقتصاد کشور را اتخاذ کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت با بیان اینکه ویروس کرونا می تواند فرصت هایی نیز در اختیار کشور قرار دهد اضافه کرد: خوشبختانه امروز در حوزه فعالیت های اقتصادی به واسطه اجرای سیاست های اقتصاد مقامتی طی چند سال اخیر، شاهد عدم اتکا به شرایط بیرونی در سال های اخیر بوده ایم که امروز می توان این موضوع را بهتر تجربه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شدت آثار و پیامدهای منطقه ای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران نسبت به کشورهای دیگر منطقه کمتر و به حداقل رسیده است گفت: به واسطه تحریم های ظالمانه ای که برعلیه کشور طی چند سال اخیر ایجاد شده بود، توانسته بودیم اقتصاد کشورا تاحدودی مدیریت نموده بنابراین شیوع این ویروس کمتر بر اقتصاد کشور ما تاثیرگذار خواهد بود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید در این راستا واحدها و گروه هایی که بیشترین تاثیرات را از اپیدمی این ویروس پذیرفته اند، احصاء شود اضافه کرد: یکی از بخش هایی که بسیار تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته، صنعت گردشگری بوده که با مسائل عمده ای روبرو شده و این بخش از فضای اقتصادی سال جاری با شرایط خاصی روبرو خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع کمیسیون اقتصادی دولت در این بخش در حال جمع بندی نتایج است اضافه کرد: در این راستا 3 محور اساسی در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته که محور اول مسائل در حوزه تامین اقتصادی بنگاه ها بوده که عمده که این مسائل نیز به نظام بانکی بر می شود و باید بانک ها در کسب و کارهایی که به شدت تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرند، دستورالعمل های معین و معینی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه دوم این محورها به حوزه تصمیمات اقتصادی در کشور بر می شود اضافه کرد: باید سازمان اقتصادیاتی کشور نیز در این حوزه تصمیماتی اتخاذ کند و موضوع سوم نیز بحث های بیمه ای است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به همین دلیل طرحی در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی مجلس در دست آنالیز است که بتواند دولت براساس ضوابط و مقررات تایید شده، در انتهای سال 98 و در ابتدای سال 99 تمهیداتی ویژه را برای بنگاه های متاثر از شرایط فعلی که اثر گذار است، عملیاتی کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی بخشنامه هایی به استان ها ابلاغ نموده که انتظار داریم سریعتر عملیاتی شود هرچند که این بخشنامه ها جامع و کامل نیست اضافه کرد: در بحث پرداخت اقتصادیات نیز نیازمند معین و معین کردن رسته و رده ها و احصای مشاغل تحت تاثیر شرایط به وجود آمده هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور در سال های اخیر به بحث ها و اشتغال های دیجیتالی خیلی توجه نمی شد اظهار کرد: امروز و با توجه به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور زیاد مردم در مجامع عمومی، عرضه کالا به صورت دیجیتال می تواند نقش مهمی در کاهش سرعت انتشار این اپیدمی در کشور داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری واحدهای صنفی در یاری به اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا توضیح داد: مقرر شد مجموعه واحدهای صنفی در کرمان به صورت یک روز در میان به مردم ارائه خدمات دهند ضمن آنکه برای جبران خسارات به مشاغل خرد و کوچک و کسب و کارها، در حوزه بانک مرکزی و نظام بانکی مقرر شد به مدت سه ماه (از اسفند تا اردبیهشت ماه) تعهدات واحدهای صنفی با یک تعاملی با بانک ها انجام و از ارجاع پرونده هایی بابت چک های برگشتی به دستگاه قضا تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 631

به "تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران، کمتر از سایر کشورهای درگیر این اپیدمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران، کمتر از سایر کشورهای درگیر این اپیدمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید