بیشترین خسارت کرونا به صنعت گردشگری کشور وارد شده است

به گزارش مجله جهانگیر، سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: دو سوم خسارت ناشی از کرونا به صنایع، به بخش صنعت گردشگری وارد شده است.

بیشترین خسارت کرونا به صنعت گردشگری کشور وارد شده است

به گزارش از ، مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا و شیوع آن در آستانه تعطیلات نوروزی به کشور ما رسید بیشترین خسارت ناشی از آن در حوزه سفر و گردشگری رقم خورد و این امر به بخش خصوصی سرمایه گذار در این حوزه بیشترین آسیب ممکن را وارد کرد.

او شرح داد: لغو تمامی تور های مسافرتی و گردشگری و رزرو واحد های اقامتی، حذف سفر های نوروزی و مسائل مربوط به آن در کشور و به خصوص در استان هایی مانند خراسان رضوی که در این حوزه فعالیت گسترده ای دارند خسارات سنگینی به بار آورده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود برای ارزیابی خسارات وارد آمده به صنعت گردشگری و صنایع وابسته و نیز اعلام بسته حمایتی از این بخش، ستاد ملی مقابله با کرونا باید این موضوع را در اولویت دهد.

فرقانی تاکید کرد: تا زمانی که از این بحران عبور کنیم حمایت از صنعت گردشگری نیازمند عزم و تصمیم گیری ملی توسط ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی ادامه داد: نیاز است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور بخشنامه یا اطلاعیه ای از مردم بخواهد که برای ابطال یا استرداد تور و سفر های خود به دفاتر خدمات مسافرتی هجوم نیاورند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ابطال و استرداد بلیت و تور های گردشگری نیازمند کمکی فراتر از استان و اعطای تسهیلات اضطراری به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای پوشش هزینه های خود در انتهای سال و پاسخگویی به مردم برای برگرداندن وجوهشان است.

فرقانی اضافه کرد: ادامه شرایط به همین منوال، چشم انداز فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در سال آینده تاریک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 655

به "بیشترین خسارت کرونا به صنعت گردشگری کشور وارد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین خسارت کرونا به صنعت گردشگری کشور وارد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید