به یاری اپلیکیشن Look to Speak می&zwnjتوانید با حرکات چشم خود با گوشی کار کنید

به گزارش مجله جهانگیر، از سال 2009 و از زمان شروع به کار پروژه Experiment گوگل، اپلیکشن های زیادی برای کروم و اندروید طراحی شد که یکی از جدیدترین و البته جذاب ترین آن ها، Look to Speak نام دارد. اپلیکیشنی که به کاربران این امکان را می دهد تا با حرکات چشم، گوشی خود را کنترل نمایند.

به یاری اپلیکیشن Look to Speak می&zwnjتوانید با حرکات چشم خود با گوشی کار کنید

در حال حاضر بسیاری از افراد وجود دارند که بنا به دلایلی از مسائل حرکتی و یا ناتوانی در گفتار رنج می برند. گوگل برای این دسته از کاربران اپلیکیشنی را تحت عنوان Look to Speak طراحی نموده تا بتوانند با حرکت دادن چشم خود با گوشی کار نمایند. این اپلیکیشن با استفاده از دوربین سلفی گوشی، حرکات چشم را تشخیص داده و متناسب با آنچه که در تنظیمات برنامه وجود دارد، فرمان های لازم را صادر می نماید.

در این اپلیکیشن انواع زیادی از گفتار وجود دارد که کاربر می تواند آن ها را مطابق سلیقه خود ویرایش یا شخصی سازی کند. برای کارکرد درست آن هم ابتدا باید گوشی را کمی پایین تر از سطح چشمان خود قرار داده تا حساسیت ردیاب حرکت چشم تنظیم گردد. برای تنظیم درست این برنامه یک راهنما به زبان انگلیسی وجود دارد که می توانید در زیر آن را دانلود نموده و در صورت تمایل به تجربه اپلیکیشن Look to Speak از آن استفاده کنید.

لینک دانلود راهنمای استفاده از اپلیکیشن Look to Speak به زبان انگلیسی

مسلما این اپلیکیشن هنوز جهت درازی پیش رو دارد و در واقع باید آن را سرآغاز یک پیشرفت عظیم در زمینه یاری به افرادی با مسائل جسمی دانست. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت های دیگری هم پیش از این از فناوری های مشابه خود رونمایی نموده بودند. مثلا LG در سال 2019 و در جریان رویداد MWC از قابلیت ژست هوایی خود رونمایی کرد و بعد ها شاهد استفاده از آن تحت عنوان Air Motion در گوشی G8 ThinQ بودیم. به یاری این قابلیت کاربر می توانست با حرکات دست خود گوشی را کنترل کند اما کنترل با حرکات چشم یک پیشرفت بسیار خوب به حساب می آید.

این اپلیکیشن هم اکنون برای گوشی هایی با اندروید 9 و بالاتر و همچنین اندروید وان در دسترس قرار گرفته است. می توانید با کلیک روی لینک زیر، این اپلیکیشن را به وسیله پلی استور دانلود کنید.

دانلود Look to Speak از فروشگاه گوگل

  • چرا تعداد زیادی از سرویس های گوگل جوان مرگ می شوند؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1127

به "به یاری اپلیکیشن Look to Speak می&zwnjتوانید با حرکات چشم خود با گوشی کار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به یاری اپلیکیشن Look to Speak می&zwnjتوانید با حرکات چشم خود با گوشی کار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید