انتشار ویروس کورونا در خارج از چین ادامه دارد

به گزارش مجله جهانگیر، موارد گزارش شده عفونت با ویروس کورونا در کشورهای خارج از چین همچنان در حال افزایش است.

انتشار ویروس کورونا در خارج از چین ادامه دارد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین کره جنوبی روز چهارشنبه 7 اسفند 284 مورد جدید عفونت را گزارش کرد و به این ترتیب شمار کلی موارد عفونت در این کشور به 1261 مورد رسید که بیشترین موارد عفونت در خارج از چین است. این کشور همچنین یازدهمین مرگ ناشی از بیماری را هم گزارش کرد.

نود درصد از عفونت های جدید در کره جنوبی در شهر دیگو و ایالت مجاور آن جیونگ سانگ شمالی اتفاق افتاده است. مقامات کره جنوبی اعلام کردند برای مهار ویروس اقداماتی حداکثری انجام دهند از جمله حدود 200000 نفر از اعضای یک کلیسای پنهانکار را که تصور می گردد کانون شیوع بیماری در کشور بوده اند، از لحاظ ویروس کورونا آزمایش می نمایند.

یک سرباز 23 ساله آمریکایی که در یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی شهر دیگو مستقر است، از لحاظ ویروس کورونا مثبت شده است و در محل سکونتش در خارج از پایگاه خودش را ایزوله نموده است.

در همین حال ایران سه مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کووید-19 را گزارش نموده است و به این ترتیب شمار موارد مرگ در ایران به 16 نفر و شمار موارد عفونت به حدود 100 نفر رسید. ایران از هفته پیش پس از اعلام دو مرگ ناشی از ویروس کورونا در شهر مذهبی قم در کوشش بوده است که مانع انتشار ویروس به شهرهای دیگر گردد.

نخستین مورد مشکوک به ویروس کورونا در آمریکای لاتین سه شنبه از برزیل گزارش شد. مقامات برزیل می گویند آزمایش یک مرد 61 ساله در شهر سائوپائولو مثبت شده است. بر اساس گزارش ها این مردم اخیر از ایتالیا به برزیل بازگشته بود.

ارتباط چندین شهر و شهرک در ایتالیا برای جلوگیری از سرایت بیماری با دنیای خارج قطع شده است و هتل هایی در جزایر قناری اسپانیا و اتریش به علت شناسایی موارد مشکوک تعطیل شده اند. ایتالیا که تا به حال 10 مورد مرگ و بیش از 300 مورد عفونت را اعلام نموده است، 11 شهرک در شمال این کشور را در قرنطینه کامل قرار داده است و دستور داده است مسابقات فوتبال سری A در استادیوم های خالی انجام گردد.

آزمایش یک مرد بازگشته از ایتالیا در کرواسی به عنوان نخستین مورد عفونت در منطقه بالکان مثبت شد.

وزیر بهداشت فرانسه سه شنبه شب دومین مرگ ناشی از ویروس کورونا در این کشور را گزارش کرد.

این مورد مرگ یکی از سه مورد جدید بیماری در فرانسه در این هفته است و به این ترتیب شمار کل موارد ثابتشده در این کشور به 17 مورد می رسد. قبلا یک گردشگر چینی که آزمایش کورونایش مثبت شده بود، در فرانسه درگذشته بود.

به هم ریختگی ناشی از شیوع ویروس کورونا باعث سقوط بازارهای سهام شد. روز چهارشنبه شاخص ASX200 بازار سهام استرالیا 2.5 درصد سقوط کرد و میلیاردها دلار از دست رفت.

در آمریکا، که چندین مورد عفونت شناسایی شده است، مقامات بهداشتی از دولت های محلی، کسب وکارها و مدارس خواسته اند طرح هایی مانند لغو گردهمایی ها یا طرح های کار از راه دور را در نظر داشته باشند، چرا که کشور باید آماده شیوع ویروس کورونا باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 551

به "انتشار ویروس کورونا در خارج از چین ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ویروس کورونا در خارج از چین ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید