اطلاعات کاربران فیس بوک همواره رصد می گردد ، حتی غیرفعال کردن حساب کاربری بی فایده است!

به گزارش مجله جهانگیر، شاید باورکردنی نباشد که پس از آن همه جنجال و حاشیه در خصوص امنیت حساب های کاربری فیس بوک، باز هم این شرکت در این زمینه نقص داشته باشد. اما این موضوع حقیقت دارد و اطلاعات شما همیشه در خطر هستند.

اطلاعات کاربران فیس بوک همواره رصد می گردد ، حتی غیرفعال کردن حساب کاربری بی فایده است!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حتی اگر حساب کاربری خود را غیرفعال کنید تضمینی وجود ندارد که حساب کاربری شما رصد نگردد. اما شاید برایتان سوال باشد که این اتفاق چگونه رخ می دهد.

حتی هنگامی که حساب کاربری شما غیرفعال می گردد، این شبکه اجتماعی همچنان اطلاعات مربوط به فعالیت های آنلاین شما را جمع آوری می نماید. به عبارت دقیق تر؛ تمام اطلاعاتی که به فیس بوک فرستاده می گردد، به حساب کاربری شما متصل می گردد بنابراین به نظر می رسد که هیچ چیز تغییر نکرده است.

فیس بوک در هنگام غیرفعال کردن حساب کاربری، به شما می گوید که تمام اطلاعات شما را حذف می نماید، یعنی اگر حساب کاربری خود را برای همواره حذف کنید، از رصدهای فیس بوک رها می شوید، اما به نظر می رسد این موضوع اصلا حقیت ندارد و فیس بوک همچنان در حال جمع آوری اطلاعات شما است. یکی از فرضیات اصلی برای چنین اتفاقی این است که شاید فیس بوک انتظار دارد کاربران غیرفعال دوباره به فیس بوک باز گردند و به همین علت نیز همچنان مایل به ادامه تبلیغات در ارتباط با منافع تازه خود است.

وقتی به توضیحات رسمی سایت فیس بوک مراجعه کنیم می بینیم که نوشته شده؛ غیرفعال کردن یک صفحه فیس بوکی در مرحله نهایی با حذف کامل صفحه همراه است، اما در خصوص نحوه جمع آوری داده ها در طول دوره غیرفعال شدن صفحه شما توضیحات کمی ارائه می گردد.

بسیاری از افراد با مطالعه توضیحات رسمی فیس بوک تصور می نمایند که وقتی حساب های خود را غیرفعال می نمایند، درواقع درها را روی هر نوع سرقت اطلاعات می بندند، اما این حقیقت ندارد. نکته عجیب تر این است که حتی اگر عضو فیس بوک نباشید، این شرکت اطلاعات و رفتارهای آنلاین شما را به وسیله مرورگرهای شما شناسایی می نماید و تبلیغات خود را با استفاده از شبکه های مختلف برای شما مدیریت می نماید. درواقع این سرویس از عادت های مرور شما برای قرار دادن تبلیغات در اینترنت استفاده می نماید، درست مانند زمانی که شما در فیس بوک فعال بودید. این یعنی؛ حتی اگر شما حساب کاربری نداشته باشید، فیس بوک شما را دنبال می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1938

به "اطلاعات کاربران فیس بوک همواره رصد می گردد ، حتی غیرفعال کردن حساب کاربری بی فایده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کاربران فیس بوک همواره رصد می گردد ، حتی غیرفعال کردن حساب کاربری بی فایده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید